27 July, 2024
مراکز خرید زاهدان

معرفی بهترین مراکز خرید زاهدان

اجاره فضای تبلیغاتی

 

زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان شهری با مردم خونگرم و مهمان‌نواز است که با جاذبه‌های فرهنگی مثل لباس محلی و موسیقی سنتی هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. بازارهای این شهر که طرفداران نسبتا زیادی هم دارد، نیز مکان مناسبی برای آشنایی نزدیک با مردم بومی و همچنین آشنایی با صنایع‌دستی و خرید آن‌ها است. در ضمن به دلیل اینکه زاهدان یک شهر مرزی است، کالاهای خارجی با کیفیت و قیمت مناسب در بازارهای آن پیدا می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین مراکز خرید زاهدان می‌پردازیم:

بازار رسولی

بازار رسولی

اگر نام هیچ یک از جاهای دیدنی زاهدان را نشنیده باشید، نام بازار رسولی قطعا به گوشتان خورده است که یکی از معروف‌ترین مراکز خرید زاهدان است. بازاری که در آن هر آنچه فکرش را بکنید پیدا می‌شود، از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد! به چهارراه رسولی که رسیدید، خیابان باریکی می‌بینید که با مغازه‌های سرتاسری احاطه شده است. اما این همه‌ی آن چیزی نیست که از بازار رسولی باید ببینید. کافی است به پشت این مغازه‌ها سرک بکشید تا با دنیای دیگری از این بازار محلی آشنا شوید. در این بازار مکاره گشتی بزنید و از انواع پارچه‌های سوزن‌دوزی و سنگ‌دوزی شده‌ی آن دیدن کنید. مطمئن باشید بهترین لباس‌ها و لوازم آرایشی-بهداشتی با مناسب‌ترین قیمت را می‌توانید در این بازار خریداری کنید چرا که اکثر اجناس این بازار از هند و پاکستان با قیمت‌های باورنکردنی وارد می‌شود. برای خرید کفش یادتان باشد که قبل از ورود به مغازه کفش‌هایتان را دربیاورید و با جوراب وارد مغازه‌های بازار رسولی بشوید. علاوه بر اجناس نو، بازار رسولی به داشتن اجناس تاناکورای باکیفیت هم معروف شده، به خصوص برای لوازم طبیعت‌گردی. پس خریدهای به‌صرفه را فراموش نکنید.
حالا که از انواع پوشاک گفتیم، بگذارید برویم سراغ خوشمزه‌ها. بازار رسولی بهترین گزینه برای خرید ادویه‌های تند‌وتیز جنوبی محسوب می‌شود. علاوه بر این، در این بازار شانس امتحان کردن انواع میوه‌های گرمسیری را خواهید داشت، مثل پاپایا، زیتون، انبه و موزهای ارگانیک. فراموش نکنید در این بازار می‌توانید از انواع چای‌ها سوغاتی مناسبی تهیه کنید. اگر هیچ میلی به بازارگردی ندارید، مطمئنا هوس چشیدن طعم فلافل و سمبوسه‌های تند جنوبی شما را به بازار رسولی خواهد کشاند. پس مقاومت نکنید، چرا که زاهدان‌گردی بدون بازار رسولی یک پازل ناتمام باقی خواهد ماند.

آدرس: زاهدان، خیابان مولوی

بازارچه تاریخی سرپوشیده زاهدان

بازارچه تاریخی سرپوشیده زاهدان

بازارچه تاریخی سرپوشیده زاهدان از بازارهای قدیمی و مهم زاهدان است که تاریخ ساخت آن به سال ۱۳۰۸ تا ۱۳۱۱ می‌رسد. این بازار که معماری آن شبیه بازارهای سنتی ایرانی است، تماما از خشت و گل ساخته شده و همانند بازارهای تاریخی سقف‌‌های گنبدی شکل دارد. در این بازار قدیمی که از ۳۵ حجره دارد، لوازم خانگی، طلا، وسایل خرازی و کفش به فروش می‌رسد. در این بازار که مکان خوبی برای برقراری تعامل با مردم بومی است، پارچه‌های محلی و رنگارنگ نیز فراوان یافت می‌شود.

آدرس: زاهدان، حدفاصل خیابان طالقانی و خیابان امام خمینی

دوشنبه بازار

دوشنبه بازار

بازار روزها معمولا مرکز خرید روزانه‌ی مردم یک شهر محسوب می‌شود. در دوشنبه بازار زاهدان هم انواع محصولات روزمره با قیمت‌های مناسب عرضه می‌گردد. این بازار فقط در روزهای دوشنبه و در خیابان فرخی سیستانی زاهدان برپا می‌شود. انواع میوه‌ها، لوازم آشپزخانه، پلاسکو، قهوه و شکلات در دوشنبه بازار زاهدان قابل خریداری است. شاید به نظرتان برسد که چرا یک مسافر باید به این بازار برود، در جواب باید بگوییم برای کسانی که مشتاق پیوند با فرهنگ بومی یک منطقه هستند دوشنبه بازار یک فرصت بی‌نظیر به شمار می‌رود.

آدرس: زاهدان، خیابان فرخی سیستانی

بازار سلمان زاده

بازار سلمان زاده

اجناس دست دوم در زاهدان به لته معروف هستند. اگر به دنبال اجناس مارک‌دار و ارزان قیمت باشید، نام بازار سلمان‌زاده را در زاهدان زیاد خواهید شنید. در بازار سلمان‌زاده انواع این اجناس با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رسد. بازاری که برای اکثر خانم‌ها بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. برای رفتن به این بازار به خیابان امام خمینی زاهدان بروید و سراغش را از محلی‌ها بگیرید.

آدرس: خیابان امام خمینی، بازار سلمان‌زاده

مرکز خرید هامون

مرکز خرید هامون از دیگر مراکز خرید زاهدان، مرکز تخصصی برای خرید انواع لوازم کامپیوتر و قطعات جانبی آن به شمار می‌رود. در این مرکز هر قطعه‌ای که نیاز داشته باشید با قیمت‌های متوسط می‌توانید خریداری کنید. مانند تمام بازارهای کامپیوتر باید حواستان را حسابی جمع کنید تا گرفتار اجناس فیک و بی‌کیفیت نشوید.

آدرس: زاهدان، تقاطع خیابان مولوی و امام خمینی

پاساژ مهستان

پاساژ مهستان

برای خرید انواع شال و روسری به پاساژ مهستان زاهدان سری بزنید. در مغازه‌های این پاساژ قدیمی و باسابقه می‌توانید انواع مانتو، لباس مجلسی، کفش، شال و روسری را با قیمت مناسب خریداری کنید.

آدرس: زاهدان، خیابان شریعتی، خیابان مصطفی خمینی

پاساژ قائم

پاساژ قائم

از دیگر مراکز خرید زاهدان پاساژ قائم زاهدان است که مرکز خریدی قدیمی و محبوب در بین ساکنان زاهدان محسوب می‌شود. در این پاساژ می‌توانید انواع لباس‌های بلوچی، لوازم صوتی تصویری و کفش را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. همچنین پاساژ قائم، بورس موبایل و انواع لوازم الکترونیکی هم به حساب می‌آید. اگر به خیابان شریعتی زاهدان بروید، بعد از تقاطع خیابان امام خمینی این مرکز خرید را خواهید دید.

آدرس: زاهدان، خیابان شریعتی، بعد از تقاطع خیابان امام خمینی

پاساژ گلستان

اگر در بازار رسولی نتوانستید خرید خوبی داشته باشید، به پاساژ گلستان در نزدیکی این بازار بروید. در پاساژ گلستان زاهدان انواع لباس‌ها، کفش، لوازم آرایشی و صنایع دستی محلی این منطقه به فروش می‌رسد. اگرچه این مرکز خرید آسانسور ندارد، اما وجود پله‌برقی رفت‌وآمد را برای شما آسان‌تر می‌کند.

آدرس: خیابان مولوی حسین بر، چهاراره رسولی

پاساژ ایران زمین

پاساژ ایران زمین، مرکز خریدی بسیار مدرن در شهر زاهدان به شمار می‌رود که انواع برندهای ترک، ایرانی و خارجی در آن شعبه دارند از جمله انواع برندهای چرمی، مانتو انارگل و محصولات تاچ. دکوراسیون مدرن و مجلل این مرکز خرید برای افرادی که با خرید حالشان خوب می‌شود بسیار دیدنی خواهد بود. با رفتن به خیابان مصطفی خمینی زاهدان می‌توانید گشتی در پاساژ ایران زمین زاهدان بزنید.

آدرس: زاهدان، خیابان مصطفی خمینی، بین خیابان‌های شهید بهشتی و مولانا عبدالعزیز


مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین رستوران‌های زاهدان


 

کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستم و در حوزه استارتاپ‌های آی‌تی فعالیت می‌کنم. شروع کاری من با تولید محتوا در زمینه گردشگری و برندینگ شروع شد و تصمیم گرفتم یه پیشرفتی تو زندگی خودم ایجاد کنم این شد که در سال 1397 به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ دانش بنیان آریانا فعالیت حرفه‌ای خودم رو شروع کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *