19 April, 2024
مدل درآمدی کسب و کار اینترنتی

چگونه کسب و کار آنلاین موفق و سودآوری راه‌اندازی کنیم؟

اجاره فضای تبلیغاتی

 

مزایای کسب و کار آنلاین یا اینترنتی افراد زیادی را به سمت راه‌اندازی این نوع کسب و کار جذب کرده است. اما این اشخاص راه و چاه کسب درآمد از اینترنت را نمی‌‌دانند و برای شروع تردید دارند. در این نوشتار می‌خوانیم کسب و کار آنلاین چیست و برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق چه چیزهایی لازم است؟

مزایای کسب وکار اینترنتی

با حداقل امکانات اولیه می‌توانید شروع کنید: فقط با داشتن یک خط اینترنت، یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ می‌توانید دست به کار شوید. هزینه راه‌اندازی سایت بسیار کمتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و احتیاجی به صرف هزینه میلیونی ندارید. حتی می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید. با صرف حداقل هزینه برای خرید هاست و دامنه و یک قالب ساده کار خود را آغاز کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای طراحی سایت، بیش از اندازه زمان و هزینه نگذارید و بیشتر تمرکزتان روی تولید محتوای ارزشمند باشد.

نیاز به مدرک و شرایط سنی خاصی ندارید: کافی است که بخواهید و مصمم باشید. اگر محدودیتی هست خودتان به وجود آورده‌اید. مدتی تلاش کنید و خواهید دید که نتیجه تلاش‌هایتان را خواهید گرفت و صاحب شغلی هستید که دوست دارید. به علاوه مدیریت زمان در دستان خودتان است و محدود به ساعات کاری اداری نیستید. در این مدل کسب و کار، شما اختیار خود و زمانتان را دارید. بیش از هر چیز در کسب و کار آنلاین نیاز به جدیت و کار مداوم دارید. با هر از گاهی به سایت سر زدن و مطلبی را منتشر کردن به موفقیت نمی‌رسید، بلکه باید برای کسب و کار اینترنتی خود برنامه طولانی مدت داشته باشید.

دسترسی بالا در هر زمان و مکانی: در هر ساعت شبانه روز می‌توانید به مخاطبان دسترسی داشته باشید. به علت مشغله زیاد زندگی، اکثر افراد مایلند برای رفع نیازهای خود از اینترنت استفاده کنند. از این طریق می‌توانید جامعه بزرگتری از مخاطبان را  به مشتری تبدیل کنید، نه فقط یک محدوده جغرافیایی بسیار کوچک.

کسب درآمد بدون نیاز به حضور شما : اگر اساس کار مانند محتوای خوب و جامع که متناسب با نیاز مخاطبان باشد را به خوبی فراهم کرده باشید، حتی در خواب هم درآمد خوبی خواهید داشت و درآمد شما به دلیل عدم حضورتان قطع نمی‌شود. هر کجا که باشید با یک اینترنت و لپ‌تاپ می‌توانید کسب و کار خود را به راحتی مدیریت کنید. کسب درآمد از اینترنت از بهترین‌ مدل‌های ایجاد درآمد غیرفعال است. یکی از رازهای ثروتمندان ایجاد شرایطی برای درآمد غیر فعال است، آنها سیستمی را پیاده‌سازی کرده‌اند که بدون حضور آنها، سیستم می‌تواند به درآمدزایی ادامه دهد.

آموزش کسب و کار موفق

آموزش کسب و کار موفق

ویژگی یک کسب و کار آنلاین موفق

در صورتی می‌توانید یک درآمد همیشگی و رو به رشد از اینترنت داشته باشید، که صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید، در غیر این صورت شاید با وجود درآمد بالا امروز این کار را داشته باشید و فردا نه. همچنین اگر مالک یک کسب و کار باشید، می‌دانید کنترل شرایط کار در دست شما است و امکان رشد و توسعه آن را دارید. برای موفقیت در کسب و کار آنلاین نیازی به سرمایه زیاد نیست بلکه به مهم‌ترین چیزی که نیاز دارید خودتان هستید. شما پایه و اساس کسب و کارتان را فراهم می‌کنید پس از همین حالا روی خودتان و افزایش اطلاعاتتان سرمایه‌گذاری کنید. مزیت رقابتی، برگ برنده شما در موفقیت کارتان است. فکر کنید مزیت رقابتی شما چه می‌تواند باشد. چه ویژگی منحصر به فردی دارید که سبب شود فردی شما را به دیگری ترجیح دهد. مزیت رقابتی چیزی است که برای مشتری ارزش افزوده ایجاد می‌کند و موجب می‌شود، انتخاب اول او باشید.

چه ایده‌ای را برای کسب و کار اینترنتی انتخاب کنم؟

علاقه و اشتیاق: تا کار به نتیجه برسد نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد پس موضوعی را انتخاب کنید که آن را دوست دارید و برای یادگیری بیشتر در آن مشتاق هستید. دوست دارید هر روز در آن پیشرفت کنید و به دیگران نیز کمک کنید. همچنین علاقه به ایده‌ی کسب و کار، باعث می‌شود در شروع کار که بازخوردی نگرفته‌اید با انگیزه ادامه دهید.

یک نکته دیگر برای تاکید بر علاقه داشتن به کار این است که باعث می‌شود ذهن شما بازتر شده و خلاقیت بیشتری داشته باشید. حتی مسائل پیش آمده را مشکل ندانید و با هر چالشی با اشتیاق روبرو شوید.

تخصص و مهارت کافی: وقتی در کاری تخصص دارید مانند این است که تا نیمه راه را رفته‌اید. دانش کافی به شما دید خوبی برای ادامه کار می‌دهد. اگر موضوعی را برای کار انتخاب کرده‌اید که تخصص شما نیست باید هر روز زمان کافی برای یادگیری بیشتر بگذارید.

حوزه کاری شما باید مخاطبان زیادی داشته باشدتقریبا اکنون به دلیل گستردگی اینترنت هرکس هر چه بخواهد ابتدا به سراغ اینترنت می‌رود. مهم نیست به دنبال اطلاعات باشد یا بخواهد خریدی انجام بدهد. کسب و کار شما هم هر محصول یا خدماتی باشد، می‌توانید آن را در اینترنت راه اندازی کنید.

مزایای کسب وکار اینترنتی

مزایای کسب وکار اینترنتی

چقدر زمان برای پیدا کردن ایده مناسب صرف کنم؟

ابتدای کار شاید زمان زیادی برای پیدا کردن یک ایده تازه و بکر بگذارید. اما این نکته را به یاد داشته باشید، آیا برای اجرایی کردن آن تجربه کافی دارید؟ آیا سرمایه و نیروی لازم را می‌توانید فراهم کنید؟

از طرف دیگر به دلیل تازه بودن موضوع نمونه مشابه آن نیست تا از یک نمونه زنده برای شروع، الگو بگیرید. یکی از عوامل موفقیت در کار استفاده از تجربیات نمونه‌های موفق است که باعث می‌شود به میزان زیادی در هزینه و زمان صرفه‌جویی شود.

مسئله دیگر این است که بتوانید این ایده را عملی کنید. در غیر این‌ صورت بهترین ایده، که امکان شروع آن را ندارید چقدر ارزش دارد؟ آنچه که دیگران حاضرند برای آن هزینه کنند، ایده دست اول و ناب شما نیست بلکه ایده‌ای است که نیاز آنها را برطرف کند.

در انتخاب ایده وسواسی نباشید و با دیدی واقع بینانه با توجه به مهارت، امکانات و نیاز بازار، ایده را انتخاب و تمام تمرکز خود را بر روی اجرا بگذارید. مسئله دیگر این است که بتوانید نکاتی که باعث افزایش فروش سایت می‌شود را در سایت اجرا کنید تا باعث ترغیب بازدیدکنندگان و افزایش فروش شود.

مدل درآمدی کسب و کار اینترنتی

اگر مهارت‌های خود را به خوبی شناخته باشید انتخاب روشی که می‌خواهید از آن کسب درآمد کنید کار سختی نخواهد بود. شاید مهارت نویسندگی بالایی دارید و می‌خواهید سایت پرترافیکی داشته باشید که تبلیغ بگیرید، شاید تخصصی دارید که می‌خواهید آموزش دهید، بنابراین ساخت محصولات آموزشی گزینه بهتری برای شما خواهد بود. روش‌های زیادی برای کسب درآمد از محتوا وجود دارد.

فروشگاه اینترنتی گزینه دیگری است که دو راه برای فروش دارید:

  • از محصولات خودتان برای فروش استفاده کنید
  • محصولات دیگران را به فروش برسانید.

همچنین این محصولات می‌توانند فیزیکی یا دانلودی باشند. در روش اول با محتوای خوب، صفحه محصول جذاب و تبلیغات اینترنتی درصدد جذب مشتری بیشتر برمی‌آیید. در صورتی که تصمیم دارید محصولات دیگران را بفروشید، درصدی از آن را به ازای هر فروش دریافت خواهید کرد.

حتی می‌توانید خود را محدود به یک مدل درآمدی نکنید و از چند روش مختلف مثل فروش محصول، اینفلونسری و فروش فایل یا مشاوره در کنار هم استفاده کنید. به این شکل درآمد شما چند برابر خواهد شد.

نیچ مارکتینگ چیست؟

اگر تصمیم جدی دارید که در کسب وکار اینترنتی موفق شوید، این واژه را دوست خود بدانید. نیچ مارکتینگ به زبان ساده می‌گوید: برای موفقیت بر روی یک حوزه کوچک فعالیت کنید. این تصور اشتباه است که یک حوزه بزرگ برای شما مشتریان بیشتری به همراه می‌آورد.

موفقیت در یک بازار کوچک، بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از یک بازار گسترده است، زیرا افراد نیازهای مشخصی دارند که همان را هدف قرار می‌دهید. در نیچ مارکتینگ:

  • با سرعت بیشتری به یک برند شناخته شده تبدیل می‌شوید
  • نیازهای خاص مشتریان را سریع‌تر درک می‌کنید
  • ارتباط بهتری با مشتریان برقرار می‌کنید
  • شما را به عنوان یک متخصص باور می‌کنند
ویژگی یک کسب و کار آنلاین موفق

ویژگی یک کسب و کار آنلاین موفق

آیا کسب و کار اینترنتی می تواند شغل دوم من باشد؟

جواب این سوال کاملا به موضوع سایت، دانش و گستردگی بازار بستگی دارد. در صورتی که شرایطش را دارید که تمامِ وقت و انرژی خود را برای موفقیت کسب و کار اینترنتی‌تان بگذارید، چه بهتر. اما شاید کارمند باشید و مسئولیت‌هایی دارید که تمرکز تمام وقت بر کسب و کار اینترنتی را امکان‌پذیر نمی‌کند. اگر با توجه به توضیحات بالا در مورد نیچ مارکتینگ و براساس علاقمندی و مهارت خود عمل کرده باشید، می‌توانید این کار را به صورت نیمه وقت شروع کنید و هر روز ساعتی را برای رشد کسب و کار اختصاص دهید. در آینده با توجه به پیشرفت کار و کسب درآمد، می‌توانید آن را به عنوان شغل اول و ثابت خود انتخاب کنید و از کارتان لذت هم ببرید. شروع کسب و کار آنلاین برخلاف تصور برخی افراد نیاز زمان زیادی دارد. علاوه بر آن باید به مباحث جدیدی مانند دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال آشنا شوید چون کسب و کار اینترنتی چیزی بیش از طراحی یک سایت است.

تصورات اشتباه از کسب و کار اینترنتی

این کار سرمایه بالایی می‌خواهد: اگر به صورت شخصی و با یک ایده واقع بینانه شروع کرده‌اید نیازی به سرمایه بالا ندارید. آنچه که باید به میزان کافی باید داشته باشید، صبر برای به نتیجه رسیدن تلاش‌‌ و رشد مهارت‌ها است. هر کسب و کار آنلاین موفقی را که می‌خواهید بررسی کنید و ببینید کدام یک از آنها سرمایه‌، تیم حرفه‌ای یا امکانات ویژه‌ای برای شروع کار داشته‌اند؟ هیچکدام

نیاز به متخصص فنی دارد: همان‌طور که گفته شد برای طراحی سایت نیازی به طراح ندارید و با زمان و هزینه بسیار کمتر می‌توانید خودتان سایت طراحی کنید. حتی اگر علاقه دارید می‌توانید با یادگیری اصول سئو این کار را هم خودتان انجام دهید. علاوه بر این هزینه سئو بسیار بیشتر از طراحی سایت است. برای سئوی هر کلمه کلیدی مبالغ زیادی دریافت می‌شود و تضمینی هم نیست که این کار را به صورت اصولی انجام دهند.

بعد از طراحی سایت، کسب درآمد شروع می‌شود: خودتان را به جای مخاطبان بگذارید، تا اعتمادسازی نکنید و بارها در مقابل دید آنها نباشید، چرا باید از شما خرید کنند. با تولید محتوای خوب، اعتماد بازدیدکنندگان را جلب کنید تا شما را دوست خود بدانند و بعد از آن با میل خود خرید هم خواهند کرد.

 

کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستم و در حوزه استارتاپ‌های آی‌تی فعالیت می‌کنم. شروع کاری من با تولید محتوا در زمینه گردشگری و برندینگ شروع شد و تصمیم گرفتم یه پیشرفتی تو زندگی خودم ایجاد کنم این شد که در سال 1397 به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ دانش بنیان آریانا فعالیت حرفه‌ای خودم رو شروع کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *