20 April, 2024
رستوران های تبریز

معرفی بهترین رستوران‌های تبریز

اجاره فضای تبلیغاتی

 

شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی دارد. رستوران‌های تبریز ناب و درجه یک هستند و غذاهای متنوعی دارند که از این لحاظ می‌تواند مطابق با هر سلیقه‌ای باشد. انواع غذاها اعم از سنتی، ایرانی و بین‌المللی در این رستوران‌ها طبخ شده و طرفداران بسیاری دارد. در ادامه به معرفی بهترین رستوران‌های تبریز خواهیم پرداخت پس با ما همراه شوید:

رستوران برکه

رستوران-برکه

محیط این رستوران سنتی، دنج و آرامش‌بخش بوده و وجود درختان استوایی در کنار گل و گیاه، بیش از پیش بر زیبایی‌ آن افزوده است. در مرکز این رستوران یک برکه زیبا قرار دارد که اطراف آن با درختچه‌های سرسبز تزیین شده و علت نام‌گذاری این رستوران هم از همین برکه نشات می‌گیرد.

غذاهای این رستوران بسیار خوش‌طعم هستند و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در آن طبخ می‌شود. انواع چای و قهوه هم در رستوران برکه سرو شده و گنجایش پذیرایی از ۲۸۰ نفر را به صورت همزمان دارد. تنوع غذایی رستوران برکه بسیار زیاد است، اما کباب، دیزی و آبگوشت آن شهرت خاصی دارد، پس اگر مایلید طعم یک آبگوشت فوق‌العاده در یک مکان بی‌نظیر را تجربه کنید، قطعا برکه برای شما بهترین گزینه است.

آدرس: آذرشهر، کمربندی سردرود، بعد از شهرک رجایی، بین زیرگذر اول و دوم

رستوران حاج علی

رستوران-حاج-علی

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌های تبریز که دارای قدمتی ۱۰۰ ساله بوده و کباب‌های بی‌نظیری برای مهمانان خود آماده می‌کند، رستوران حاج علی است. این رستوران در بازار قدیمی شهر تبریز واقع شده و غذاهای بسیاری باکیفیتی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. فضای رستوران حاج علی در عین سادگی بسیار دنج بوده و کباب‌های آن زبانزد عام و خاص است. افراد می‌توانند پس از گشت و گذار و خرید از بازار قدیمی تبریز، صرف یک وعده ناهار درجه یک را در این رستوران تجربه کنند.

از مزایای این رستوران می‌توان به سرو رایگان نوشیدنی و سوپ در کنار قیمت مناسب غذاها اشاره کرد. بد نیست بدانید که رستوران حاج علی فقط در وعده ناهار پذیرای مهمانان خود است. یک بار رفتن به رستوران حاج علی و صرف کباب‌های درجه یک آن کافی‌ است تا اولین مقصد شما پس از هر بار سفر به تبریز این رستوران باشد.

آدرس: بازار سرپوشیده تبریز، بازار کلاه‌دوزان (بوهچی بازار(

رستوران سنتی و باغ آنا

رستوران-سنتی-و-باغ-آنا

یکی از بهترین رستوران‌های سنتی تبریز که فضایی منحصربه‌فرد دارد و درجه یک است را می‌توان رستوران سنتی و باغ آنا دانست. مساحت این باغ در حدود ۳۰۰۰ مترمربع بوده و در منطقه سردرود قرار دارد. تنوع غذاهای سنتی و ایرانی در رستوران سنتی و باغ آنا بسیار زیاد است. مهمانان می‌توانند به سلیقه خود میز یا سکوهای تعبیه شده در رستوران را برای نشستن انتخاب کنند و از صرف یک وعده غذای فوق‌العاده در یک مکان دنج و لبریز از آرامش لذت ببرند. طراحی معماری این رستوران بسیار زیبا بوده و گل‌ها و گیاهان زیادی در فضای آن به کار رفته‌اند. همه غذاهای رستوران سنتی و باغ آنا خوش‌طعم هستند، ولی کباب، آبگوشت، ماهیچه و کوفته تبریزی آن بهترین غذای تبریز به شمار می‌رود و بین مردم محبوبیت خاصی دارند.

آدرس: آذرشهر، کمربندی سردرود

رستوران قرآنی

رستوران-قرآنی

قدیمی‌ترین رستوران تبریز که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد را می‌توان رستوران قرآنی معرفی کرد. فضای این رستوران بسیار سنتی و نوستالژیک بوده و غذاهای آن بسیار باکیفیت هستند. کباب‌های رستوران قرآنی بسیار خوش‌طعم و لذیذ بوده و کباب برگ آن را نمی‌توان در هیچ جای تبریز یافت. طعم بی‌نظیر در کنار کیفیت بالای مواد اولیه موجب شده که رستوران قرآنی در زمره یکی از بهترین رستوران‌های تبریز قرار بگیرد. این رستوران در فاصله کمی با بزرگترین بازار سرپوشیده جهان یعنی بازار بزرگ تبریز قرار دارد، به همین دلیل بسیاری از مسافران پس از گشت و گذار در این بازار برای صرف غذا وارد رستوران قرآنی می‌شوند.

نام این رستوران از نام مالک آن، مشهدی میرآقا قرآنی گرفته شده و از گذشته تا امروز تغییر نیافته است. وجود عکس‌ها و دخل قدیمی به همراه قیمت عباسی غذاها در منو، ایده جالبی بوده و موجب شده که این رستوران منحصر به فرد باشد. بد نیست بدانید که قیمت غذاهای رستوران قرآنی نسبتا بالا است، اما ارزش حداقل یک بار امتحان کردن را دارد. اگر مایل هستید یک روز به یاد ماندنی را در تبریز تجربه کنید، حتما صرف یک وعده غذا در رستوران قرآنی را در برنامه خود قرار دهید.

آدرس: خیابان جمهوری اسلامی، پاساژ کیان یک، طبقه دوم

رستوران گازماخ

رستوران-گازماخ

یکی از رستوران‌های باصفای تبریز که به علت داشتن غذاهای باکیفیت شهرت ویژه‌ای دارد. گازماخ در زبان ترکی به معنای ته‌دیگ بوده و حضور آن در همه غذاهای این رستوران به خوبی این مسئله را تایید می‌کند. همه غذاهای رستوران گازماخ تبریز به شکلی زیبا و هنرمندانه در ظروف چینی چیده شده و طعم بسیار لذیذی دارند. فضای این رستوران بسیار آرام و دنج بوده و محیط تمیزی دارد.

تمام غذاهای گازماخ خوشمزه هستند، اما کباب تابه‌ای آن مشهورتر از دیگر غذاهای آن است. در واقع، کباب تابه‌ای آن در زمره سه کباب تابه‌ای برتر تبریز قرار دارد که این مسئله گازماخ را منحصر به فرد کرده است. بهتر است بدانید که قیمت غذاهای رستوران گازماخ نسبتا بالا هستند.

آدرس: کوی ولیعصر، انتهای خیابان شریعتی شمالی، ضلع شمالی میدان بهارستان، نبش ۱۰ متری مقدم

رستوران وحید

رستوران-وحید

یکی از محبوب‌ترین و بهترین رستوران های تبریز را می‌باشد که بیش از ۱۰ سال قدمت دارد. غذاهای این رستوران بسیار باکیفیت است و تنوع زیادی دارند. رستوران وحید برای مشتریان خود انواع غذاهای ایرانی، ترکی و فست فود طبخ می‌کند، بنابراین با هر سلیقه‌ای متناسب است.

فضای این رستوران بزرگ بوده و میزهای مستطیلی آن در کنار صندلی‌های بلند جلوه خاصی به آن داده است. نورپردازی و طراحی این رستوران بسیار شیک و زیبا است. رستوران وحید تبریز علاوه بر غذای اصلی، پیش‌غذا و دسر بسیار خوبی هم دارد که حتما باید آن را امتحان کنید. فست فود، کباب برگ، کباب دونر، کوفته تبریزی و سالاد مخصوص این رستوران جزء محبوب‌ترین غذاهای آن به شمار می‌رود و جالب است بدانید که غذاهای ترکی آن را هم آشپزهای ترکی فعال در این رستوران طبخ می‌کنند.

آدرس: میدان شهید فهمیده، مجتمع لاله پارک، طبقه زیر زمین.

رستوران جلالی

رستوران-جلالی

یکی دیگر از بهترین رستوران‌‌های تبریز که غذاهای بی‌نظیری به مشتریان خود ارائه می‌دهد، رستوران جلالی است که به دلیل استقبال فراوان مردم سه شعبه در قسمت‌های مختلف تبریز تاسیس کرده است. سال ۱۳۶۰ اولین شعبه این رستوران در شهر سردرود افتتاح شد و افراد زیادی از شهرهای اطراف برای صرف غذا به این رستوران می‌آمدند. انواع غذاهای ایرانی، بین‌المللی و دریایی در رستوران جلالی سرو می‌شود و کیفیت بالایی دارند.

آشپزهای این رستوران حرفه‌ای هستند و برخورد پرسنل آن مودبانه است. حتما در سفر خود به تبریز غذاهای این رستوران، به ویژه کباب‌ها و کوفته تبریزی آن را امتحان کنید، زیرا از نظر مردم بهترین کوفته تبریزی در تبریز را رستوران جلالی طبخ می‌کند. قیمت غذاهای این رستوران نسبتا گران است، اما ارزش حداقل یک بار امتحان کردن را دارد.

آدرس شعبه ۱: دروازه تهران، میدان بسیج، پشت ایستگاه BRT

آدرس شعبه ۲: ارتش جنوبی، ما بین تقاطع پاستور و باغشمال، جنب سینما سرباز

آدرس شعبه ۳: میدان فهمیده، طبقه فوقانی مرکز خرید رشدیه

رستوران اجاق

رستوران-اجاق

اگر می‌خواهید صرف غذا در یک رستوران منحصر به فرد را تجربه کنید، رستوران اجاق که یکی از بهترین رستوران‌های تبریز به شمار می‌رود، بهترین گزینه برای شما است. جالب است بدانید در این رستوران هیچ آشپزخانه‌ای وجود ندارد و سرآشپز بر روی میز هر مشتری غذای دلخواه آن‌ها را طبخ می‌کند. این ایده اشتهای مشتری را زیاد کرده و باعث می‌شود تا غذا به صورت داغ سرو شود، همچنین مشتری از تازگی گوشت یا مرغ اطمینان حاصل کرده و میزان رعایت نظافت در پخت غذا را می‌سنجد.

آدرس: کیلومتر ۵ جاده تبریز، ابتدای جاده کند رود

رستوران حاج مجید

رستوران-حاج-مجید

اگر عاشق چلو مرغ هستید، می‌توانید بهترین چلو مرغ عمر خود را در رستوران حاج مجید به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های تبریز میل کنید. این رستوران قدیمی از سال ۱۳۵۲ آغاز به کار کرده و صاحب آن فردی به نام حاج مجید تویوخچی یا مرغ فروش است. فضای این رستوران بسیار ساده و نوستالژیک بوده و  فقط چلو مرغ طبخ می‌کند، ولی به علت طعم ناب و به یاد ماندنی آن توانسته با همین یک نوع غذا به شهرت باورنکردنی برسد.

پرسنل در ابتدا برای شما یک سوپ سرو کرده و پس از آن شما می‌توانید ران یا سینه مرغ را جهت میل یک چلو مرغ خوشمزه و بی‌نظیر برای خود انتخاب کنید. کیفیت چلو مرغ حاج مجید بسیار بالا بوده و نوشیدنی‌های آن شامل دوغ و نوشابه می‌شود.

آدرس: خیابان تربیت، جنب مسجد امام حسن (ع)، طبقه دوم پاساژ تربیت.

رستوران ایمانی

رستوران-ایمانی

از دیگر رستوران‌های تبریز می‌توان به رستوران ایمانی اشاره کرد که دارای دو شعبه در این شهر است. یک شعبه از رستوران ایمانی سنتی بوده و شعبه دیگر آن سبک کلاسیک دارد. شعبه سنتی این رستوران، بهترین دیزی سرای تبریز می‌باشد و از این نظر بسیار معروف است. شعبه دوم این رستوران هم بسیار شیک و مدرن بوده و دارای میزهای گرد و زیبایی است. سلف سرویس شعبه کلاسیک رستوران ایمانی در صورت سفارش غذا کاملا رایگان است و شامل چند نوع سالاد و پیش‌ غذا مانند سالاد کلم، سالاد الویه، سالاد ماکارونی، سوپ شیر، آش رشته، آش دوغ و انواع دسر و ژله می‌شود.

هر دو شعبه این رستوران که در زمره یکی از بهترین رستوران های تبریز قرار دارند، در یک خیابان واقع شده‌اند و فاصله آن‌ها با هم نزدیک است. کیفیت غذاهای هر دو شعبه رستوران ایمانی در حد عالی است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با توجه به ذائقه غذایی خود، غذاهای این رستوران را میل کنید.

آدرس: سردرود، میدان امام حسین

چلوکبابی مهران

چلوکبابی-مهران

یکی دیگر از چلوکبابی‌های دروازه تهران که از نظر تبریزی‌ها بهترین کباب‌های این شهر را طبخ می‌کند، چلو‌کبابی مهران است. اگر می‌خواهید طعم متفاوتی از کباب را تجربه کنید که برای همیشه در ذهنتان بماند، حتما کباب‌های این چلو کبابی را امتحان کنید. چلو‌کبابی مهران در شهر تبریز بسیار شهرت دارد و کباب بناب بی‌نظیری برای مشتریان خود سرو می‌کند. امکان ندارد که کباب‌های این چلوکبابی را امتحان کنید و دفعه‌های بعد که به تبریز سفر کردید، حداقل یک وعده غذای خود را به آن اختصاص ندهید.

آدرس: دروازه تهران، سه راه ولیعصر، روبروی پمپ بنزین

سفره خانه قائم مقام فراهانی

سفره-خانه-قائم-مقام-فراهانی

اگر مایلید غذاهای سنتی آذربایجان را امتحان کنید، سفره خانه قائم مقام فراهانی بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود. این سفره خانه ۱۱ متر زیر زمین قرار گرفته و موسیقی سنتی آذربایجان به همراه عکس‌ها و لباس‌های قدیمی از مزایای آن به شمار می‌رود.

سفره خانه قائم مقام یکی از سفره خانه‌های قدیمی تبریز بوده و قدمت بالایی دارد. فضای این سفره خانه سنتی بسیار تاریخی و لذت بخش است و غذاهای اصیل آذربایجانی را به بهترین شکل طبخ می‌کند.

آدرس: خیابان ششگلان، نرسیده به پل قاری، کوچه یخچال

چلوکبابی باختر

چلوکبابی-باختر

بدون تردید یکی از بهترین چلوکبابی‌های شهر تبریز است که کباب‌های نرم و لذیذی دارد. این چلو‌کبابی در خیابانی به همین نام قرار گرفته و محیط ساده و باصفایی دارد. در این رستوران دو نوع کباب برگ و کوبیده سرو می‌شود که محبوبیت و طرفداران بسیاری دارد.

شما می‌توانید همه مراحل طبخ غذا را تماشا کنید و از صرف یک وعده کباب دلپذیر در این چلو کبابی لذت ببرید. چلو‌کبابی باختر یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین کباب‌ها را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و اکثرا شلوغ است.

آدرس: دروازه تهران، بلوار ۲۰ بهمن، بالاتر از پمپ بنزین، خیابان باختر

دیزی سرای محمدی

بهترین دیزی سرای تبریز را می‌توان دیزی سرای محمدی معرفی کرد که طعم دیزی و آبگوشت آن را در هیچ جای جهان تجربه نخواهید کرد. فضای این دیزی سرا کوچک بوده، اما بسیار باصفا و دنج است. اگر اهل دیزی و آبگوشت هستید به شما توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان نام دیزی سرای محمدی تبریز را از فراموش نکنید. کباب تابه‌ای، دیزی و آبگوشت محمدی، واقعا خوشمزه است و مطمئن باشید که ارزش امتحان کردن را دارد.

آدرس: خیابان تربیت، بعد از پاساژ پردیس

رستوران ایپک یولی

رستوران-ایپک-یولی

یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین رستوران‌های تبریز را می‌توان رستوران ایپک یولی دانست که دارای ۲ شعبه در این شهر است. انواع کباب‌های ایرانی و ترکی با کیفیت بالا در ایپک یولی طبخ می‌شوند. محیط این رستوران بسیار تمیز و شیک بوده و صندلی‌های چوبی در کنار میزهای سفید، جلوه خاصی به فضای آن داده‌اند. اگر می‌خواهید تجربه فراموش نشدنی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید، به هیچ عنوان غذاهای رستوران ایپک یولی را از دست ندهید.

آدرس: خیابان دارایی دوم، مرکز تجاری کاسپین

رستوران نفیس

رستوران-نفیس

این رستوران در فضایی دنج و آرام، آماده پذیرایی از مشتریان خود با انواع غذاهای ترک است، پس اگر به غذاهای ترکی علاقه‌مند هستید، حتما در سفر خود به تبریز، غذاهای این رستوران را امتحان کنید. بی‌شک صرف غذا در رستوران نفیس به عنوان یکی از بهترین رستوران های تبریز ، یک تجربه به یاد ماندنی برای شما بوده و قیمت غذاهای آن هم مناسب است.

آدرس: بلوار ولیعصر، خیابان رودکی

رستوران مظفریه

رستوران-مظفریه

یکی دیگر از بهترین رستوران های تبریز که در زمره رستوران‌های سنتی قرار دارد، رستوران مظفریه بوده که به دلیل داشتن اوزون کباب یا کباب بسیار بلند، شهرت خاصی یافته است. کیفیت کباب‌های این رستوران عالی بوده و فضای آن هم بسیار تمیز و زیبا است. جالب است بدانید که این رستوران به دلیل محبوبیت زیاد و استقبال مردم در شهر تبریز ۴ شعبه دارد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از رفتن به این رستوران برای خود میز رزرو کنید.

آدرس شعبه 1: فلکه شاهگلی، پشت مسیر مترو

آدرس شعبه 2: داخل پارک شاهگلی، بعد از عوارضی، مجتمع سایمان

آدرس شعبه3: بلوار ولیعصر، خیابان فروغی، جنب مسجد جوادالائمه، کوی شیخ محمد خیابانی

آدرس شعبه 4: فود کورت مجتمع ستاره باران، وی آی پی رستوران

کباب سرای ریحان

کباب-سرای-ریحان

کباب سرای ریحان از سال ۱۳۹۱ شروع به کار کرد و دارای دو شعبه در سطح شهر تبریز است. کباب‌های این رستوران واقعا خوش‌طعم و لذیذ هستند و تجربه سرو آن در یک فضای آرام و دل‌انگیز قطعا برای شما لذت‌بخش خواهد بود. سرو صبحانه از مزایای این کباب سرا محسوب شده و برخورد پرسنل آن هم واقعا مودبانه است.

آدرس شعبه ۱: دروازه تهران، نرسیده به هتل مرمر

آدرس شعبه۲: خیابان ولیعصر، میدان بهارستان

رستوران بام تبریز

رستوران-بام-تبریز

اگر چشم‌انداز عالی برای شما در اولویت قرار دارد، پس حتما رستوران بام تبریز را برای همیشه به ذهن بسپارید. این رستوران در بالاترین نقطه تبریز یعنی بالای پارک عینالی واقع شده و غذاهای لذیذ و باکیفیتی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، از این رو بسیاری افراد از سراسر تبریز به این رستوران می‌آیند تا هم یک وعده غذای درجه یک میل کنند و هم از طبیعت زیبا و کوهستانی آن لذت ببرند.

آدرس: اتوبان پاسداران، بالای پارک جنگلی عینالی، جنب مسجد عون بن علی

رستوران دلستان

رستوران-دلستان

در صورتی که اهل تشریفات نیستید و می‌خواهید در یک رستوران سنتی آرام و بی‌نظیر، بهترین غذاهای سنتی تبریز را میل کنید، بدون تردید رستوران دلستان بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. این رستوران به عنوان یکی از بهترین رستوران های تبریز علاوه بر غذاهای سنتی، کباب و کوفته تبریزی لذیذی هم که دارد که بسیار معروف هستند.

وجود حوضچه آبی در مرکز این رستوران و پنجره‌های چوبی یادآور رستوران‌های دنج و باصفای گذشته بوده که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ترکیب سبک سنتی با کلاسیک بیش از پیش بر محبوبیت دلستان افزوده و افراد بیشتر با سلایق متفاوتی را به سمت خود جذب کرده است.

آدرس: بلوار ۲۹ بهمن، روبروی جام جم


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مراکز خرید تبریز


 

کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستم و در حوزه استارتاپ‌های آی‌تی فعالیت می‌کنم. شروع کاری من با تولید محتوا در زمینه گردشگری و برندینگ شروع شد و تصمیم گرفتم یه پیشرفتی تو زندگی خودم ایجاد کنم این شد که در سال 1397 به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ دانش بنیان آریانا فعالیت حرفه‌ای خودم رو شروع کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *