20 April, 2024
بهترین مراکز خرید تبریز

معرفی بهترین مراکز خرید تبریز

اجاره فضای تبلیغاتی

 

شهر تبریز یکی از بهترین شهرهای ایران است و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند، چرا که هم از لحاظ جاذبه‌های تاریخی در سطح بالایی قرار دارد و هم این که جز شهرهایی است که مراکز خرید متنوع داشته و اغلب مسافران زمانی که به این شهر می‌روند تمایل بالایی برای رفتن به سمت مراکز خرید تبریز دارند.

این شهر که در شمال غربی ایران واقع شده جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بسیاری دارد با توجه به این موضوع اگر بخواهیم از هر جنبه‌ای به شهر تبریز نگاه کنیم می‌توان دریافت که ارزش سفر کردن را دارا می‌باشد. مراکز خرید تبریز، فراوان با امکانات مختلف است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

لاله پارک

لاله پارک تبریز

لاله پارک که از بهترین مراکز خرید تبریز است، یک مجتمع تجاری، تفریحی، اقامتی در بزرگراه پاسداران است که از دو بخش مرکز خرید و هتل ۵ ستاره کایا لاله پارک تشکیل شده است. هتل این مجموعه دهمین شعبه از هتل‌های زنجیره‌ای کایا در ترکیه است. بخش تجاری این مجموعه با مساحت ۲۱ هزار مترمربع دارای ۶ طبقه شامل ۱۲۰ فروشگاه (مانند گالری هنری، مغازه‌های پوشاک، صوتی و تصویری و غیره) و نمایندگی‌های مطرح جهان، سینما، هایپرمارکت، شهربازی، و فودکورت است. البته ۳ طبقه را پارکینگ با گنجایش ۱۵۰۰ نفر به خود اختصاص داده است.

آدرس: میدان شهید فهمیده، بزرگراه پاسداران به سمت تهران

مجتمع  تجاری پردیس

مجتمع تجاری پردیس

در پیاده‌رو تربیت یک مجتمع 3 طبقه با 55 فروشگاه نیز وجود دارد که بیشتر مغازه‌هایش مخصوص فروش پوشاک است. اگر به سنگ‌فرش تربیت رفتید، سری هم به مجتمع تجاری پردیس بزنید و از فروشگاه‌های متنوع پوشاک دیدن کنید. قدم زدن در این پیاده‌رو و استفاده از هوای مطبوع شهر تبریز لذت‌بخش است و بسیار توصیه می‌شود.

آدرس: سنگ‌فرش تربیت

جواهر تبریز

جواهر تبریز

مرکز خرید جواهر یکی از زیباترین مراکز خرید تبریز است که به‌صورت پل روی دو بلوار (۲۹ بهمن و استاد شهریار) و رودخانه میدان چایی ساخته شده است. این مرکز خرید دارای ۶۰ مغازه، رستوران، کافه، شهربازی، کافی‌شاپ، هایپرمارکت و شهربازی است.

آدرس: آبرسان، ابتدای بلوار استاد شهریار

برج بلور

برج بلور تبریز

برج ۲۵ طبقه بلور یک برج تجاری، اداری و خدماتی است که ۳ طبقه را به مرکز خرید و ۱ طبقه را به فودکورت اختصاص داده است.

آدرس: آبرسان، فلکه دانشگاه، توران گردان، طبقه ۲۵

پیاده‌رو شهریار و فلکه ولیعصر

در این پیاده‌رو سنگ فرش انواع نمایندگی‌های پوشاک داخلی و خارجی، آب‌نما، ماکت‌ها و مبلمان شهری وجود دارند.

آدرس: شهرکی ولیعصر، فلکه بزرگ ولیعصر

پیاده‌رو تجاری تربیت

پیاده رو تجاری تربیت تبریز

پیاده‌رو تجاری تربیت، قسمتی از مسیر جاده ابریشم است و در خیابان امام تبریز و بالاتر از میدان ساعت قرار دارد. تربیت قبلاً مسیر عبور و مرور ماشین‌ها نیز بوده است اما امروزه سنگ‌فرش شده است و عابران پیاده می‌توانند با خیالی آسوده قدم بزنند و از مغازه‌های دو طرف آن دیدن کنند. مغازه‌های کنار خیابان به فروش پوشاک، کیف و کفش و… اختصاص دارند و از بهترین مراکز خرید تبریز به شمار می‌روند.

در این مسیر چند رستوران‌ قدیمی و معروف نیز وجود دارد که طعم دلپذیر آبگوشت و کباب تابه‌ای معروف تبریز را می‌توان در آن‌ها چشید. در جای‌جای مسیر مجسمه‌های سنگی‌ای از صاحبان مشاغل مختلف قدیمی گذاشته شده‌اند که پیاده‌روی را دل‌چسب‌تر می‌کند.

آدرس: خیابان امام، بالاتر از میدن ساعت، سنگ‌فرش تربیت

ستاره باران، بهشت مادران و کودکان

ستاره باران تبریز

مجتمع ستاره باران یکی دیگر از مراکز خرید تبریز، دارای سه طبقه مغازه و یک طبقه هایپرمارکت است و امکاناتی مانند رستوران و کافه نیز دارد. چیزی که ستاره باران را از مراکز خرید دیگر متمایز می‌کند، طبقه مادر و کودک است. در این طبقه انواع فروشگاه‌های سیسمونی، پوشاک کودک، وسایل بهداشتی نوزاد و همچنین آتلیه کودک و شهربازی سرپوشیده و… وجود دارد. بنابراین می‌توان گفت همه چیز برای یک خوش‌گذرانی خانوادگی تمام و کمال آماده است.

آدرس: بلوار 22 بهمن

برج شهر

برج شهر تبریز

برج شهر از دیگر مراکز خرید خوب تبریز و شامل ۱۰۰ واحد تجاری، رستوران و کافه است. نکته جالب این مرکز خرید این است که برج شهر به‌صورت مارپیچ شیبدار ساخته شده و با طی مسیر به طبقه‌های بالاتر هدایت می‌شوید.

آدرس: بلوار ۲۹ بهمن

مجتمع تجاری تفریحی رویال

مجتمع تجاری تفریحی رویال تبریز

از دیگر مراکز خرید تبریز است شامل ۵ طبقه و ۱۰۰ واحد تجاری، شهربازی سرپوشیده، سالن بولینگ و پارکینگ طبقاتی. در مرکز خرید رویال، می‌توانید یک خرید کامل و متنوع داشته باشید و از امکانات دیگرش نیز برای تفریح و وقت‌گذرانی استفاده کنید. سالن بولینگ و شهربازی از امکانات سرگرم کننده مرکز خرید رویال هستند. هم‌چنین توصیه می‌کنیم پس از خرید در صورتی‌که احساس گرسنگی کردید، غذاهای فودکورت مجتمع را امتحان کنید.

آدرس: ضلع جنوب شرقی میدان جهاد

اطلس

اطلس تبریز

اطلس از مراکز خرید بزرگ تبریز است که دارای ۱۸ طبقه شامل ۹ طبقه تجاری، ۵ طبقه اداری و ۴ طبقه پارکینگ است. بهترین برندهای جهانی و همین‌طور برندهای ترک در این مجتمع نمایندگی دارند. گشت‌وگذار در مرکز خرید اطلس برای برندپوشان، یک حس رویایی است. اطلس همه امکانات رفاهی را برای مشتریان فراهم کرده است، امکاناتی مثل فودکورت، هایپرمارکت، کافی‌شاپ، شهربازی و سالن برگزاری مراسم که برای گذراندن اوقات فراغت هم کاملا مناسب هستند و می‌توانند در کنار یک تجربه خرید فوق‌العاده، حس بسیار خوبی را به شما منتقل کنند.

آدرس: ولیعصر، خیابان همافر غربی، میدان اطلس

مرکز خرید والمان

والمان تبریز

والمان که طولانی‌ترین مرکز خرید تبریز به‌شمار می‌رود، شامل ۴۰۰ واحد تجاری، هایپرمارکت، رستوران، کافی‌شاپ، کافی‌نت، کتاب‌فروشی، پارکینگ و غیره است.

آدرس: خیابان والمان

مرکز خرید رشدیه

رشدیه تبریز

این مرکز خرید ۳ طبقه دارای ۲۵۰ واحد تجاری شامل پوشاک مجلسی زنانه، محصولات آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و بدلیجات و غیره است. امکانات آن شامل پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰ اتومبیل، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی، سیستم اعلام و اطفا حریق، سیستم تهویه هوا و پلع برقی می‌باشد.

آدرس: شهرکی رشدیه، میدان شهید فهمیده

میلاد نور ولیعصر

میلاد نور ولیعصر تبریز

مرکز خرید میلاد نور واقع در طبقه زیرین فلکه بزرگ ولیعصر دارای ۱ طبقه تجاری (۷۸ مغازه) و ۲ طبقه پارکینگ  (با ظرفیت ۳۵۰ اتومبیل) است. در این مرکز خرید می‌توانید (مانند دیگر مراکز خرید که معرفی شد) پوشاک، کیف و کفش، لوازم ورزشی، طلا و جواهرات، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری مورد نیاز خود را تهیه و از رستوران و کافه و دیگر خدمات استفاده کنید.

آدرس: کوی ولیعصر، فلکه بزرگ، مرکز تجاری میلاد نور ولیعصر

بازار تاریخی تبریز

بازار تاریخی تبریز

بازار تبریز با مساحت یک کیلومترمربع یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده ایران و آسیا است. تاریخ بنای این بازار مشخص نیست، اما در سال ۱۱۹۳ توسط حاکم وقت بازسازی شد و در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی قرار گرفت. این بازار از بازارچه‌ها، دالان‌ها، سراها، و کاروانسراهای بسیاری تشکیل شده و شامل ۵۵۰۰ باب حجره، مغازه و فروشگاه، ۳۵ باب سرا، ۲۵ باب تیمچه، ۳۰ مسجد، ۲۰ راسته و راسته بازار، ۱۱ دالان، ۵ حمام، ۱۲ مدرسه و ۴۰ گونه شغل است.

راسته بازارها (معبرهای عمومی مسقف که فاقد در ورودی و معابر اصلی بازار هستند) شامل بازار جدید، بازا قدیم، بازار کفاشان، بازار صفی، بازار جمعه مسجد، قیزبستی بازار، بازار کلاهدوزان، بازار صادقیه، بازار یمنی دوز، سراجان، پنبه‌چی بازار، بازار رنگی خیابان، بازار ابوالحسن، بازار کره‌نی خانا، شیشه‌گر خانه، بازار دوه‌چی، بازار بیگلربیگی، و بازار دلاله‌زن هستند. در واقع بازدید از این بازار سنتی علاوه بر ایجاد فرصتی برای خرید، سفری به تاریخ را برای شما فراهم می‌کند.

آدرس:  خیابان جمهوری

جهت آشنایی بیشتر با شهر تبریز می‌توانید از سایر مقالات بلاگ میز استفاده کنید.

 

کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستم و در حوزه استارتاپ‌های آی‌تی فعالیت می‌کنم. شروع کاری من با تولید محتوا در زمینه گردشگری و برندینگ شروع شد و تصمیم گرفتم یه پیشرفتی تو زندگی خودم ایجاد کنم این شد که در سال 1397 به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ دانش بنیان آریانا فعالیت حرفه‌ای خودم رو شروع کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *