18 April, 2024
معلولین

بازدید از موسسه معلولین امام جواد(ع)

اجاره فضای تبلیغاتی

 

موسسه‌ی معلولین امام جواد(ع) با شماره ثبت 2321 با هدف حمایت از معلولین و خانواده‌های آنان تاسیس شده است.
دکتر بافقی‌زاده مسئول موسسه‌ی امام جواد(ع) گفت: این موسسه که در سال 1373 تشکیل شده، در حال حاضر 250 نفر معلول و سالمند معلول که اکثر آن‌ها از خانواده‌های بسیار نیازمند هستند را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. هدف این موسسه ارائه‌ی خدمات به معلولین می‌باشد که اولویت آن در درجه‌ی اول فرزندان بی‌سرپرست و سپس خانواده‌های نیازمند مثل خانواده‌های دو‌معلولیتی و سه‌معلولیتی و خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها علاوه بر داشتن بیماری، بیکار نیز هستند، می‌باشد.
حدود 40% از خدمات این موسسه توسط سازمان بهزیستی و باقی آن توسط مردم خیر، تامین می‌شود. علاوه بر آن، بیمارستان‌ها نیز با انجام خدمات رایگان برای این عزیزان در این امر خیر سهیم هستند.
از آن‌جا که خانواده‌های معلولین، علاوه بر مشکلات مالی، دچار معضلات روانی همچون افت تحصیلی دیگر فرزندان خانواده، اختلافات خانوادگی که در بسیاری اوقات منجر به سایر آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، فرار از خانه، اقدام به خودکشی و … می‌شوند، این موسسه به ارائه‌ی خدمات مددکاری به منظور پیشگیری و جلوگیری از این معضلات می‌نماید. برای نمونه مددکار سعی می‌کند تا حد امکان یک ارتباط عاطفی بین خانواده‌ و مددجوی بستری در این موسسه برقرار نماید تا مددجو در حالت انزوا قرار نگیرد.
دکتر بافقی زاده خاطرنشان کرد: خدماتی در این موسسه به معلولین ارائه می‌شود که گاها در توان موسسات دیگر نیست. مانند پرستاری از بیماران عفونی شدید که در اتاق‌های ایزوله از آن‌ها نگهداری می‌شود.
از دیگر خدمات این موسسه می‌توان به ارائه‌ی خدمات توانبخشی حمایتی جهت پیشگیری از معلولیت‌ها، ارائه‌ی کمک به خانواده‌های دارای فرزندان معلول جسمی و ذهنی اعم از شدید و ضعیف، ارائه‌ی خدمات درمانی به معلولین ذهنی و جسمی، ارائه‌ی خدمات بازتوانی و توانبخشی، در اختیار نهادن لوازم توانبخشی به معلولین و ارائه‌ی خدمات به کودکان نیازمند معلول می‌باشد.
همچنین معلولین بستری به علت شدت ناتوانی و عدم کنترل اسفنکتری، قادر به انجام امور روزمره نظیر نظافت و آداب دستشویی و تغذیه‌ی مستقل نبوده و این موارد توسط پرسنل زحمت‌کش که اصطلاحا مادریار و پدریار نامیده می‌شوند، صورت می‌پذیرد.
خدمات ارائه شده در این موسسه که شامل سنگین‌ترین نوع خدمات پرستاری و توانبخشی می‌باشد ( مانند انتقال مددجو به داخل محوطه برای مدت کوتاه جهت استفاده از آفتاب و هوای تازه با مشکلات فراوان، تعویض آلیز(پوشک)، جابه‌جایی معلولین جهت جلوگیری از ایجاد زخم بستر و …) نیازمند تقبل هزینه‌های سنگین از جمله استخدام تعداد قابل توجهی مددیار معلول در شیفت‌های مختلف و کارشناسان توانبخشی و سایر تخصص‌های مربوطه و نیز اقلام دارویی، بهداشتی، تغذیه و … می‌باشد. که این امر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فرا روی این موسسه و موسسات مشابه است.
از فعالیت‌های تخصصی این موسسه می‌توان به کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، تربیت‌بدنی، خدمات روانشناسی و پزشکی و پرستاری اشاره کرد.
علاوه بر موارد مذکور، واحد‌های نقلیه، تاسیسات، لنژری، تدارکات، کارپردازی انتظامات امور اداری و … به‌صورت شبانه‌روزی فعال و در خدمت رفع نیاز‌های معلولین بستری می‌باشند.
دکتر بافقی افزود: علی‌رغم مشکلات اقتصادی شدید در چند ماه اخیر، همچنان به لطف خدا و همت مردم نیکوکار، این مجموعه همچنان به قوت خود باقی و به خدمت‌رسانی مشغول است.
میز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و کمک به این مجموعه نیک نهاد، از تمامی خوانندگان این مطلب دعوت می‌کند تا برای برقرار ماندن این خدمات سنگین و ارزشمند با مسئولین این مؤسسه همیاری نمایند.
آدرس بازدید : مشهد، کیلومتر 5 جاده شاندیز، امام رضا 1، ابتدای جاده سوران
شماره تلفن : 05135590040 – 09151000091
شماره کارت : 4137-7004-3377-6104
بانک ملت به نام معلولین امام جواد (ع)

کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستم و در حوزه استارتاپ‌های آی‌تی فعالیت می‌کنم. شروع کاری من با تولید محتوا در زمینه گردشگری و برندینگ شروع شد و تصمیم گرفتم یه پیشرفتی تو زندگی خودم ایجاد کنم این شد که در سال 1397 به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ دانش بنیان آریانا فعالیت حرفه‌ای خودم رو شروع کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *