16 April, 2024
بهترین رستوران های چابهار

معرفی بهترین رستوران های چابهار

اجاره فضای تبلیغاتی

 

چابهار یکی از شهرهای جنوب خاوری استان سیستان و بلوچستان ایران و تنها بندر اقیانوسی این کشور است که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد. اسکله آن قابلیت پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دارد و از مناطق آزاد بازرگانی ایران است.

بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی، که نزدیک ‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه مانند افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان و… به آب‌های آزاد است، از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و سازندگی و سرمایه‌گذاری فراوانی در آن صورت می‌ گیرد؛ از جمله ساخت اسکله و افزایش گنجایش بارگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما و ساخت راه‌آهن به سوی آسیای میانه و احداث فرودگاه بین ‌المللی این بندر یکی از مهم ‌ترین چهارراه‌های کریدور شمال-جنوب بازرگانی جهانی است.

چابهار علاوه بر موقعیت بازرگانی، دارای جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی است. آب و هوای این شهر و پیرامون آن همیشه بهاری و معتدل است و به همین دلیل چابهار (چهاربهار) نامیده می‌شود. چابهار مرکز شهرستان چابهار است که در منتهی‌الیه جنوب شرقی ایران در کنار آب‌های گرم اقیانوس هند قرار دارد.

در این مقاله از بلاگ میز قصد داریم تا شما را با چندی از بهترین رستوران‌های چابهار و غذاهای محلی این شهر زیبا آشنا کنیم.


مطلب پیشنهادی: بهترین راهنمای گردشگری برای سفر


رستوران بلوچ

رستوران بلوچ

اگر از غذا خوردن در یک رستوران بومی چابهار با قیمت ‌های متوسط خوشحال می‌شوید، بلوچ یک رستوران جذاب برای شما خواهد بود. اگر فکر می‌ کنید در این رستوران با فضای شیک و مدرن روبرو خواهید شد باید بگوییم که اشتباه فکر کرده‌اید؛ اما غذاهای این رستوران؟ کاری میکنند که تا آخر عمر آن‌ها را فراموش نکنید. بلوچ، برای انواع غذاهای دریایی‌اش به خصوص کرایی‌ماهی که با سبزی‌های مخصوص طبخ می‌شود معروف شده. شاید برخی بگویند که این غذا در اصل پاکستانی است. خب درست میگویند؛ اما از یاد نبرید هم مرز بودن با پاکستان باعث شده انتقال فرهنگ صورت بگیرد و این غذا تبدیل به یکی از غذاهای محلی چابهار نیز بشود. پس اگر طرفدار غذاهای تند و چرب هستید غذاهای این رستوران را با چاشنی ادویه ‌های هندی و پاکستانی از دست ندهید. شما می توانید برای سفارش از ساعت 11 تا 00:30 به این رستوران بروید.

بام چابهار

رستوران بام چابهار

در این رستوران زیبا شما می ‌توانید به همراه خوردن غذا از موسیقی زنده لذت ببرید و شهر چابهار را از بالا مشاهده کنید. رستوران بام چابهار از غذاهای خوبی برخوردار است اما نسبت به بقیه رستوران‌ها قیمتش کمی بالاتر است. اگر هم احیانا دلتان فست‌فود خواست می‌توانید به کافی شاپ مجموعه بروید و دلی از عزا در بیاورید. در این مکان سیگار و قلیان نیز آزاد است. یکی از نقاط قوت این مجموعه وجود پارکینگ در کنار آن است. بنابراین هیچ نگرانی بابت جای پارک ماشین خود نخواهید داشت.


مطلب پیشنهادی: آموزش ثبت کسب و کار در سامانه میز


غذای هندی دهلی دربار

رستوران هندی دهلی دربار

یک رستوران محلی دیگر با غذاهایی تند. آن‌قدر تند که احساس می ‌کنید یک نفر از هند آمده و غذایی به تندی همان‌جا برای شما ساخته است. با این‌که محیط این رستوران بسیار ساده و محلی است اما برخورد دوستانه و صمیمی کارکنان و طعم فراموش‌نشدنی غذاهایش همه چیز را جبران خواهد کرد. مرغ تندوری، کرایی مرغ، کرایی گوشت و بریانی بلوچی از خوشمزه ‌های این رستوران محسوب می ‌شود. قیمت ‌ها نسبت به حجم متوسط غذاها مناسب و اکثر غذاها بدون برنج هستند. نکته‌ی مهم‌تر این‌که به جز غذای محلی چابهار غذای دیگری در این رستوران سرو نمی ‌شود. اگر مشکل گوارشی دارید یا همراه با کودکانتان می‌خواهید به این رستوران بروید، پیشنهاد می‌ دهیم به خاطر غذاهای پر ادویه و فلفلی این کار را انجام ندهید.

رستوران ساحلی خلیج چابهار

رستوران خلیج چابهار

فکر می‌کنید به مقدار کافی غذای محلی خورده‌اید و دلتان هوس خوردن غذای ایرانی کرده است؟ خب خوشبختانه ما می‌دانیم مقصد شما می‌تواند کدام رستوران باشد. رستورانی با محیط لوکس و دکوراسیونی زیبا که با انواع گل و گیاه و نورپردازی‌های خیره‌کننده می‌تواند محیطی چشم‌نواز برای صرف غذایتان باشد. البته فقط طراحی داخلی این رستوران نیست که آن را خواستنی کرده است؛ بلکه قرار گرفتن آن در نزدیکی ساحل بریس و منظره‌ای از دریای آبی عمان نیز صرف غذای شما را جذاب‌تر می‌کند.

رستوران دریایی براسان

رستوران دریایی براسان

رستوران دریایی براسان ساحل تیس همان ‌جایی است که می‌توانید غذای خود را به دور از شلوغی شهر، در فضایی باز و با منظره ‌ای رو به دریا سفارش دهید. تنوع منوی براسان با طیفی از غذاهای دریایی و محلی دست شما را برای انتخاب بازتر می‌گذارد اما یادتان باشد باید با کیف پرپول به این رستوران اکثر مشتریان کیفیت غذای براسان را تایید می‌کنند با این حال از کندی سرویس ‌دهی هم شکایت دارند. پس در انتخاب خود این نکات را در نظر داشته باشد.


مطلب پیشنهادی: توسعه کسب ‌و کار های محلی


امیدواریم که با این مقاله از میز توانسته باشیم تا به شما راهنمایی های لازم را انجام بدهیم. خوشحال می شویم که تجارب مسافرت خود به این شهر زیبا را با ما به اشتراک بگذارید.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستم و در حوزه استارتاپ‌های آی‌تی فعالیت می‌کنم. شروع کاری من با تولید محتوا در زمینه گردشگری و برندینگ شروع شد و تصمیم گرفتم یه پیشرفتی تو زندگی خودم ایجاد کنم این شد که در سال 1397 به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ دانش بنیان آریانا فعالیت حرفه‌ای خودم رو شروع کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *