16 April, 2024
خدمات-تبلیغات-آنلاین

چگونه استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین موفقیت آمیز خواهد بود؟

اجاره فضای تبلیغاتی

 

اگر در حال خواندن این مطلب هستید حتما کسب و کاری دارید که به فکر پیشرفت و توسعه آن هستید. شاید هم هنوز در ابتدای راه هستید. در هر مرحله‌ای که قرار دارید آن چه که مهم است انتخاب بهترین راه برای توسعه کسب و کارتان می‌باشد. حتما می‌دانید که تبلیغات، بخشی جدا ناپذیر از هر کسب و کاری است. در واقع بدون تبلیغات، مخاطب با ما و خدماتمان آشنا نمی‌شود. تبلیغات به حدی مهم است که شاید بگوییم موفقیت یا شکست کسب و کارتان در گرو انجام درست آن است. از طرفی با وجود پیشرفت جوامع و حضور تکنولوژی در جای جای زندگی انسان تبلیغات هم به شکل جدید تری وارد کار شده است. ما در بلاگ میز قصد داریم به شما جهت شناخت بیش تر خدمات تبلیغات آنلاین کمک کنیم. پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

همان طور که می‌دانید پیشرفت تکنولوژی و اینترنت سبب شد که فضای آنلاین به بخش مهمی در زندگی مردم تبدیل شود. مردم روزانه وقت بسیاری را  در فضای آنلاین سپری می‌کنند. همین موضوع سبب شد تا این فضا به یک بستر مناسب برای تبلیغات و هدف قرار دادن مخاطبان تبدیل شود. از همین جا بود که تبلیغات آنلاین سهم بزرگ و مهمی را از تبلیغات به دست آورد. اکنون دیگر نمی‌توانیم اهمیت دنیای مجازی را دست کم بگیریم و اگر صاحب کسب و کار هستید حتما باید برنامه ریزی جهت تبلیغات در فضای مجازی و استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین داشته باشید. پیش از آن که به بررسی اپلیکیشن‌های تبلیغاتی به عنوان یکی از بهترین روش‌های خدمات تبلیغات آنلاین بپردازیم لازم است بدانید که تبلیغات آنلاین موفق چه فاکتور هایی دارد؟ به چه معیار هایی باید توجه کنیم؟

چگونه خدمات تبلیغات آنلاین برایمان موفقیت آمیز باشد؟

بی گدار به آب زدن هیچ وقت موفقیت را برای ما تضمین نمی‌کند. فضای آنلاین بستری مناسب را برای معرفی کسب و کارمان فراهم کرده است اما پیش از انجام هر تبلیغی باید اطمینان حاصل کنیم که نتایج رضایت بخشی برای ما در پی دارد. پیش از ایجاد هر کمپین تبلیغاتی به موارد زیر توجه حیاتی بکنید:

هدفتان از تبلیغات آنلاین چیست؟

باید هدفتان از انجام این تبلیغات کاملا واضح و مشخص باشد. بی توجهی به هدفتان زمینه ساز شکست کمپینتان است؛ چرا که شما نمی‌دانید به کجا خواهید رفت. این هدف برای هر مرحله از کسب و کار با سیاست‌های کاری مختلف متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال آیا می‌خواهید خودتان را معرفی کنید؟ یا پیش از آن معرفی شده‌اید و می‌خواهید فروش بیش‌تری داشته باشید؟ آیا می‌خواهید ارتباط بیش‌تری با کاربر برقرار کنید و یا می‌خواهید حس اعتماد را در او شعله‌ور کنید؟
توجه به هر یک از این موارد، گام های متفاوتی را در بر دارد.

مهم‌ترین قدم برای طراحی درست کمپین تبلیغاتی، انتخاب درست هدف است تا بقیه مسیر برای شما واضح شود

آیا مخاطبتان را به درستی شناخته‌اید؟

قدم بعدی برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق، شناسایی درست مخاطبان هدف است. این مخاطبان کسانی هستند که با تبلیغات شما ارتباط دارند. این مرحله بسیار مهم است؛ چرا که اگر شناخت درستی از مخاطبان نداشته باشید نمی‌توانید متناسب با نیاز و خواسته آن‌ها محتوای تبلیغاتی بسازید و در نتیجه استفاده شما از خدمات تبلیغات آنلاین موفقیت آمیز نخواهد بود. به عنوان مثال شکل و بیان تبلیغی که برای جوانان و نوجوانان تولید می‌شود با افراد مسن بسیار متفاوت است. باید با طرح پرسش‌هایی به شناخت درستی از مخاطبان برسید. مثلا رنج سنی آن‌ها چیست؟ زن هستند یا مرد؟ میزان تحصیلات و درآمدشان چقدر است؟ نیاز و خواسته شان چیست؟ هر چه بتوانید به سوالات بیش‌تری پاسخ دهید شناخت دقیق‌تری خواهید داشت پس حتما برای آن وقت بگذارید.

شاخص‌های کلیدی عملکردتان چیست؟

معیار‌های واضح و مشخصی برای عملکردتان تعیین کنید. این معیارها در نهایت موفقیت خدمات تبلیغات آنلاین را بررسی می‌کنند. با توجه به نوع کسب و کار و نیازتان شاخص‌های منحصر به فرد خودتان را پیدا کنید. این شاخص‌ها می‌تواند تعداد بازدید از صفحه یا وب سایت‌تان، تعداد ورودی از سایت‌های دیگر، ورودی‌ها از شبکه‌های اجتماعی، میزان افزایش فروش، مدت زمانی که افراد برای شما سپری می‌کنند، ورودی ها از موتور جست و جو و … باشد. این معیار ها را پیدا کنید و قدم های بیش‌تری جهت تحقق آن بردارید.


مطلب پیشنهادی: بازاریابی شبکه‌های اجتماعی


عملکرد محتوایتان چگونه است؟

محتوا در هر کمپین تبلیغاتی حرف اول را می‌زند. شناخت درست در این مرحله به شما کمک بسیار می‌کند. سعی کنید محتوای سبز تولید کنید. محتوای سبز محتوایی است که محدودیت زمانی ندارد و مطالب آن همیشه قابل استفاده هستند و این مطلب پاسخ گوی نیاز کاربرتان است. برای تولید محتوای جذاب باید بسیار حساسیت نشان دهید چرا که این محتوا پل ارتباطی مخاطب با شما است.
حتما تا کنون محتوا های بی کیفیت بسیاری را دیده‌اید. این نوع محتوا ها به وفور یافت می‌شوند. پس شما می‌توانید با تولید محتواهای جذاب و با کیفیت مشتری را از آن خود کنید. حتما شنیده‌اید که می‌گویند محتوا پادشاه است. هر چه در بخش های مختلف تلاش کنید اما محتوایی با کیفیت تولید نکنید تمامی تلاش هایتان بیهوده خواهد بود. لزا هر حساسیتی در محتوا، سرمایه گذاری روی جذب مشتری است. تولید محتوای درست، خود دارای معیارهای مختلفی می‌باشد که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن ها را بدانید.

محل انتشار محتوایتان کجاست؟

از آن جایی که منظور ما از کمپین تبلیغاتی، استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین است پس واضح است که بستر انتشار محتواهایتان در فضای آنلاین است. همان طور که می‌دانید فضای آنلاین تنها به یک شبکه محدود نمی‌شود و هر قسمت آن مثل وب سایت، شبکه‌های مجازی مختلف، اپلیکیشن‌های تبلیغاتی و … کاربران خاص خود را دارند. مخاطبان هدف شما در هر فضایی از اینترنت دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشند بنابراین گاهی تولید محتوای خاص برای هر شبکه می‌تواند بسیار موفق عمل کند. پس بستر انتشار محتوایتان را تعیین کنید و آن را به عنوان یک معیار در تولید محتوا در نظر بگیرید.

آیا نتیجه تلاش هایتان را بررسی کرده‌اید؟

پس از گذراندن مراحل مختلف شناخت هدف، مخاطب، تولید محتوا و … نهایتا به مرحله اجرایی تبلیغات آنلاین می رسید. در حین اجرا شما باید دائما معیار هایتان، رفتار مخاطب، اثربخشی و … را بسنجید. در صورت وجود مشکل سریعا سعی در حل آن داشته باشید و با بررسی رفتارهای کاربر نقص‌های کارتان را برطرف کنید. از جمله بهترین راه‌ها برای این مقایسه و سنجش می‌توان به شناخت برند، میزان افزایش فروش، جذاب بودن و اثر بخشی تبلیغ، میزان تعامل کاربران با آن و … اشاره کرد. هر کدام بررسی و ارزیابی می‌شود و به شما شناخت بیش‌تری از اقداماتتان می‌دهد. اگر با مشکلی در کارتان رو به رو شدید که امکان اصلاح آن وجود نداشت اصلا نگران نباشید چرا که شما تجربه‌ای فوق العاده را به دست آورده‌اید و چیزی را از دست نداده‌اید.

چرا استفاده از اپلیکیشن‌های کسب و کار از بهترین روش‌های تبلیغات آنلاین است؟

با گسترش اینترنت و دسترسی آسان مردم به گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌ها توسعه بسیار زیادی یافته‌اند. اپلیکیشن‌ها هر کدام در زمینه‌ای فعالیت دارند و خدمات متنوعی را به مخاطبانشان ارائه می‌دهند. روش‌های استفاده از خدمات آنلاین بسیار متنوع و زیاد است که شما با توجه به سیاست‌های کاری و نوع کسب و کارتان می‌توانید برای پیشرفت و توسعه از آن ها استفاده کنید. به عنوان برخی از روش‌های تبلیغات آنلاین می‌توان به تبلیغات نمایشی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات متنی، صوتی، موتور‌های جست و جو و… اشاره کرد. یکی دیگر از بهترین روش‌های استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین، استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که در حوزه تبلیغات کسب و کار ها فعالیت می‌کنند.

اپلیکیشن میز

حتما تا کنون نظیر این اپلیکیشن‌ها را دیده‌اید. جالب است بدانید کسب و کار‌های بسیار زیادی هستند که با استفاده درست از این اپلیکیشن‌ها به موفقیت‌های بسیار زیادی دست پیدا کرده‌اند و مخاطبان زیادی را به مشتریان وفادار تبدیل کرده‌اند. برای بسیاری از افراد استفاده از اپلیکیشن‌ها بسیار راحت‌تر از بازدید از وب سایت‌ها و گشتن به دنبال نیازشان است. اپلیکیشن میز این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا در راحت‌ترین حالت کسب و کار مورد نظرتان را پیدا کنید. ارزش پیشنهادی که این اپلیکیشن برای شما دارد استفاده از موقعیت مکانی برای پاسخ گویی به نیاز شما است. این اپلیکیشن تنها مختص مشتریان نیست بلکه صاحبان کسب و کارها هم برای معرفی خودشان به مخاطبان می‌توانند از آن استفاده کنند. مزیتی که استفاده از این اپلیکیشن برای شما دارد چیست؟

اپلیکیشن‌ها با فعالیت در فضای آنلاین می‌توانند کمک بسیار زیادی برای دیده شدن شما بکنند تا حدی که به یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از خدمات آنلاین تبدیل شده‌اند.

اشتراک‌گذاری

کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستم و در حوزه استارتاپ‌های آی‌تی فعالیت می‌کنم. شروع کاری من با تولید محتوا در زمینه گردشگری و برندینگ شروع شد و تصمیم گرفتم یه پیشرفتی تو زندگی خودم ایجاد کنم این شد که در سال 1397 به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ دانش بنیان آریانا فعالیت حرفه‌ای خودم رو شروع کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *