20 April, 2024
سئو چیست

سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

اجاره فضای تبلیغاتی

 

سئو چیست؟ سئو (search engine optimization) از مهم ترین گام ها در طراحی سایت و معرفی آن به مخاطب می باشد که به طور مستقیم بر بهبود رتبه در نتایج موتورهای جستجو تاثیرگذار است. رقابت بسیار زیاد در دنیای امروز برای جذب مخاطب بیشتر و فروش محصولات برندهای مختلف به صورت آنلاین از اصلی ترین دلایل بر اهمیت بهبود رتبه سایت می باشد. برخلاف گذشته که کسب و کارها تنها از طریق فروش حضوری محصولات را عرضه می کردند، در حال حاضر اغلب خدمات به صورت آنلاین و از طریق وب سایت ها ارائه می گردد. به همین خاطر باید بتوان به رتبه های مطلوبی در لیست نتایج موتورهای جستجو دست پیدا نمود تا مخاطبان بیشتری را به سمت سایت مربوطه جذب کرد. اهمیت این مساله به اندازه ایست که به جرأت می توان گفت طراحی سایت بدون seo کاری کاملا بیهوده خواهد بود.

کاربرد سئو

هدف از seo و بهبود رتبه سایت با توجه به نوع کسب و کار متفاوت می باشد. به طوریکه برخی تنها به منظور جذب کاربر قدم در این رقابت می گذارند و عده ای به قصد فروش محصولات سئو را انجام می دهند. مهم ترین کاربرد سئو در سایت های مختلف جذب مخاطب بیشتر و افزایش ترافیک می باشد. با افزایش ترافیک سایت، کسب و کارها و صاحبان سایت می توانند به نتایج مختلفی دست پیدا کنند. به عنوان مثال می توانند نام برند را به خوبی در ذهن ها ماندگار کنند. در این شرایط می توان گفت، seo گام موثری در برندینگ به شمار می رود.

افزایش ترافیک سایت با دست یافتن به رتبه های برتر در نتایح موتورهای جستجو، باعث میشود تا اعتبار سایت افزایش پیدا کند. در این شرایط می توان از سایت به عنوان منبعی برای تبلیغات استفاده نمود. اغلب برندها و سایت های تازه کار برای تبلیغات سایت هایی را انتخاب می کنند که از نظر سئو کلمات کلیدی مورد نظر در جایگاه خوبی قرار داشته باشند.

یکی از اصلی ترین کاربردهای بهینه سازی سایت ، افزایش فروش محصولات می باشد. فروشگاه های اینترنتی در چند سال اخیر با رشد بسیار زیادی مواجه شده اند و این روند با شدت بیشتری در آینده ادامه خواهد داشت. با قرار گرفتن نام محصولات یک سایت در رتبه های اول تا سوم موتورهای جستجو، می توان به فروش آنها کمک بسیار زیادی کرد.

سئو خارجی

seo مجموعه ای از فعالیت های مختلف بر اساس رفتار الگوریتم های موتورهای جستجو می باشد که ابعاد گسترده ای از فعالیت ها را شامل می شود. یکی از مهم ترین گام ها در بهینه سازی سایت، سئو خارجی یا off page seo می باشد. استراتژی تعریف شده برای دریافت لینک خارجی یا بک لینک، ارائه رپورتاژ بر روی سایت های معتبر و میزان تبلیغات و جذب کاربر از این طریق از مجموعه فعالیت های سئو خارجی می باشند.

لازم به ذکر است که نمی توان تنها با در نظر گرفتن یک بُعد از seo به موفقیت دست پیدا نمود. بلکه تمام فرآیندها از قبیل سئو خارجی، داخلی و بازاریابی و سئو تکنیکال در کنار هم می توانند شما را در دست یافتن به نتیجه مطلوب همراهی کنند.

سئو داخلی

ساختار درونی صفحات و نحوه لینک سازی و ارتباط برقرار کردن میان صفحات مختلف سایت، از دیگر فعالیت های مهمی می باشد که به سئو داخلی یا on page seo معروف می باشد. استفاده از انکرتکست های مناسب برای لینک سازی و رعایت اصول مهم در لینکدهی، ارائه ظاهر مناسب برای صفحات و ترغیب آنها برای ماندگاری بیشتر در سایت از جمله فعالیت های مهم در این بخش می باشند.

بازاریابی سئو

بازاریابی سئو یا تولید محتوا 20 درصد از فعالیت های seo را شامل میشود. استفاده از ابزارهای معتبر و شناخته شده برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تولید محتوای حرفه ای و با کیفیت، رعایت اصول مهم در انتخاب عنوان و زیرعنوان ها همگی می توانند تولید محتوا و بازاریابی سئو را در برگیرند. توجه داشته باشید که در تولید محتوا به همان اندازه که باید استانداردهای الگوریتم های جستجو را مد نظر قرار داد، لازم است به خواسته های کاربران نیز توجه شود. با تولید محتوای با کیفیت و بروز می توان برای کلمات کلیدی مورد نظر به رتبه های مطلوبی دست پیدا نمود و ترافیک سایت را تا حد زیادی افزایش داد.

آنالیز سئو

بهینه سازی سایت در حالت کلی شامل انجام فعالیت های مختلف از قبیل لینک سازی، استانداردسازی کد نویسی، تولید محتوای حرفه ای و تبلیغات می باشد. برای تحلیل نتایج و روند کار در این زمینه لازم است از ابزارهای مختلف برای آنالیز سئو استفاده نمایید. بررسی نحوه عملکرد صفحات مختلف، بهبود یا افت رتبه، بررسی سرعت سایت و غیره همگی با ابزارهای آنالیز امکان پذیر می باشند. یکی از بهترین ابزارها در این زمینه گوگل آنالتیکس می باشد که موثق ترین اطلاعات را درباره میزان رشد و یا افت ورودی سایت، صفحات موفق و غیره ارائه می دهد.

توجه داشته باشید که seo یک فرآیند زمان بر و رقابت همیشگی می باشد، در نتیجه با ابزارهای مختلف باید بتوان روند فعالیت سایت را بررسی نمود. پس از تجزیه و تحلیل رفتار سایت در نهایت می توان استراتژی را در صورت نیاز تغییر داد و نقاط ضعف را از بین برد.

بهینه سازی سایت

موارد ذکر شده نشان دهنده این می باشند که بهینه سازی سایت در واقع کاری کاملا تخصصی بوده و دانش و اطلاعات روز لازمه آن می باشد. از آنجا که حوزه های مختلفی در این کار باید بررسی گردند، در نتیجه نیاز به تیم موفق و کاملا حرفه ای در زمینه بهینه سازی سایت و سئو لازم است. با توجه به میزان رقابت کلمات کلیدی در حوزه مربوطه، تعداد کلمات کلیدی مورد نظر، شیوه کدنویسی و سرعت سایت، میزان بودجه برند مربوطه و نوع محتوای تولید شده برای سایت نوع فعالیت و استراتژی کلی سئو برای سایت های مختلف تعریف می گردد. در نتیجه، لازم است بدانید که نحوه فعالیت seo یک سایت موفق برای تمام سایت ها موثر نیست. هر سایت بر اساس وضعیت فعلی خود و رقبا باید در مسیر سئو قدم بگذارد.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستم و در حوزه استارتاپ‌های آی‌تی فعالیت می‌کنم. شروع کاری من با تولید محتوا در زمینه گردشگری و برندینگ شروع شد و تصمیم گرفتم یه پیشرفتی تو زندگی خودم ایجاد کنم این شد که در سال 1397 به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ دانش بنیان آریانا فعالیت حرفه‌ای خودم رو شروع کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *