20 April, 2024
بهترین راهنمای گردشگری

بهترین راهنمای گردشگری برای سفر

اجاره فضای تبلیغاتی

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به شهر یا کشور دیگری سفر کرده باشید ولی نتوانید بازارها و مکان‌های تفریحی آن را پیدا کنید. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، نرم افزارها و نقشه‌های الکترونیکی زیادی به وجود آمده‌اند که افراد برای پیدا کردن این‌ مکان‌ها از آن استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلب از بلاگ میز شما را با چهار نمونه از این اپلیکیشن‌ها آشنا می‌شوید.

راهنمای گردشگری

معمولا افرادی که روابط عمومی خوبی دارند و به راحتی می‌توانند با افراد ارتباط برقرار کنند و علاقه زیادی به سفر و تاریخ دارند، راهنمای گردشگری را برای شغل آینده خود انتخاب می‌کنند. راهنمای تور گردشگری یا مسافرتی شخصی است که معمولا تسلط خوبی بر اطلاعات تاریخی و فرهنگی منطقه‌ای که تور در آن برگزار می‌شود دارد و می‌تواند با زبان افراد محلی آن منطقه در حد رفع نیاز صحبت کند.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن راهنمای الکترونیکی شهر‌ها، دیگر کم تر کسی از راهنمای گردشگری واقعی استفاده می‌کند چرا که احساس نیاز کم تری به آن‌ها وجود دارد. در این راستا شما را با چند راهنمای خوب گردشگری آنلاین آشنا می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سفر بهتری را تجربه کنید.

گوگل مپ (Google Map)

شرکت گوگل یکی از غول‌های دنیای آنلاین است که کسب و کار ها و نرم افزارهای گوناگونی تولید کرده است. یکی از بهترین آن‌ها برای مسیریابی و پیدا کردن مکان های مختلف بر روی نقشه، گوگل مپ (Google Map) است. افراد مختلف می‌توانند با استفاده از گوگل مپ مکان‌های مشخصی را انتخاب کنند تا گوگل مپ مسیر پیشنهادی خود را به افراد بدهد.
گوگل مپ در کنار خوبی‌ها و نقاط قوت خود، نقاط ضعفی هم دارد. از جمله این که به صورت کاملا دقیق نمی‌تواند مسیریابی کند، ثبت مکان در نقشه خیلی راحت نیست و … . علت فراگیر بودن استفاده از گوگل مپ در ایران و تمام جهان، نصب پیش فرض آن بر روی سیستم عامل موبایل های هوشمند است که افراد را ترغیب به استفاده از آن می‌کند.

Sygic

این مورد یکی از اپلیکیشن‌های قدیمی برای مسیریابی است که احتمالا شما هم اسم آن را شنیده اید. این نرم افزار نسخه بهتر گوگل مپ به حساب می‌آید چرا که مسیریابی سه بعدی دارد و می‌تواند به شما به صورت سخنگو آدرس را بگوید.
Sygic بیش تر برای مسیریابی شما در سفر می‌تواند کمک کننده باشد اما برای مواردی مثل پیدا کردن کسب و کار های متنوع و گوناگون خیلی موثر نیست. چرا که این نرم افزار قابلیت ثبت به صورت دقیق مکان‌ها را ندارد. به همین علت استفاده از آن خیلی توصیه نمی‌شود.

پمپ بنزین یاب

اگر با ماشین خود به سفر رفته باشید احتمالا هرچند روز نیاز به بنزین پیدا خواهید کرد تا ماشین شما بتواند به سفر ادامه دهد. در شهر غریبه پیدا کردن پمپ بنزین راحت نیست و استفاده از این نرم افزار می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید نزدیک ترین پمپ بنزین‌های اطراف خود را پیدا کنید.
پمپ بنزین یاب به نظر کاربردی است اما این نرم افزار تنها یک کاربرد برای مسافرین دارد و آن هم فقط پیدا کردن پمپ بنزین است که این مزیت را می‌توان در اپلیکیشن‌های دیگری نیز پیدا کرد.

اپلیکیشن میز

اپلیکیشن میز یکی از بهترین و جامع ترین نرم افزارهای راهنمای گردشگری است که تا الان تولید شده است. این نرم افزار به شما کمک میکند تا کسب و کار های اطراف خود را به راحتی پیدا کنید و شماره تلفن آن‌ها را ببینید. همچنین شما در هنگام پیدا کردن کسب و کارهای اطراف خود در هر زمینه ای مانند آرایشگاه، لباس فروشی، کلینیک و … می‌توانید نظرات افرادی که در گذشته از خدمات آن کسب و کار استفاده کردهاند را هم ببینید که در نوع خود نقطه قوتی برای این نرم افزار است.
یکی دیگر از جذابیتهای این اپلیکیشن این است که در سراسر ایران فعالیت می‌کند و در هر شهری که باشید کسب و کارهای آن شهر و اطلاعات ثبت شده را مشاهده میکنید. با در اختیار داشتن این اپلیکیشن شما نیاز به هیچ راهنمای سفر دیگری نخواهید داشت.

چرا باید از راهنمای گردشگری استفاده کنم؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که به شهرهای مختلفی سفر کرده باشید و هزینه زیادی بابت سفر خود پرداخته باشید اما بعد از سفر متوجه شوید که چه مکان‌هایی در آن شهر وجود داشته است که حتی از آن خبر نداشتید و حالا دیگر دیر شده است که آن جا را ببینید.
این مکان‌ها می‌توانند یک پاساژ خوب، یک فضای تفریحی دنج، یک ساحل آرام و یا … باشند که شما خرید یا بازدید از آن‌ جا را از دست داده‌اید. معمولا برای این که این اتفاق نیفتد افراد از راهنما استفاده می‌کنند. اگر راهنما به صورت فیزیکی یا شخصی همراه شما باشد تا مکان‌های مختلف را به شما معرفی کند، معمولا هزینه زیادی دارد اما خب راه چاره چیست؟
استفاده از راهنمای گردشگری الکترونیکی یکی از راهکارهایی است که می‌توانید از آن به عنوان راهنما استفاده کنید که هم کاملا رایگان است و هم بسیار جامع تر از یک راهنمای فیزیکی است. در این اپلیکیشن‌ها معمولا افراد محلی همان منطقه اطلاعات را ثبت می‌کنند و همچنین این اپلیکیشن‌ها محدودیت حافظه انسان را ندارند و تا هر تعداد مکان که لازم باشد در آن‌ها ثبت می‌شود.
اپلیکیشن میز یک نرم افزار جامع است که می‌توانید از آن هم برای راهنمای گردشگری هم برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. این اپلیکیشن در سراسر ایران استفاده می‌شود که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید کسب و کار خود را معرفی کنید و یا کسب و کارهای مختلفی را پیدا کنید.

معرفی بهترین راهنمای گردشگری

همان طور که تا حالا متوجه شده‌اید، جامع ترین نرم افزاری که می‌توانید برای راهنمای گردشگری در ایران استفاده کنید اپلیکیشن میز است. در ادامه بقیه خدمات این اپلیکیشن را به صورت خلاصه برای آشنایی بیش تر شما معرفی می‌کنیم.
تمامی کسب و کار های مختلف در اپلیکیشن میز حضور دارند و به 21 دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • حیوانات
  • حمل و نقل
  • شهری
  • مشاوره و امور حقوقی
  • منزل
  • تفریحی و ورزشی
  • سلامت
  • زیبایی
  • مجموعه های غذایی
  • مراکز تعمیر فنی
  • خودرو و وسایل نقلیه
  • مجالس
  • آموزشی، فرهنگی و هنری
  • مالی بانکی
    و …

تمامی این دسته‌ها و کسب و کارهای مرتبط با آن‌ها را می‌توانید در اپلیکیشن میز با اطلاعات تماس و نظرات افرادی که از خدمات آن‌ها استفاده کرده‌اند ببینید. برای این کار کافی است که اپلیکیشن میز را باز کنید و در دسته بندی انتخاب شده بر روی نقشه به دنبال نزدیک ترین کسب و کار به خودتان بگردید. همچنین با فعالیت در اپلیکیشن میز می‌توانید در قرعه کشی آن شرکت کنید.

ثبت رایگان کسب و کار

یکی از نیازهایی هر کسب و کار، تبلیغات است. شما به راحتی با میز می‌توانید بهتر معرفی و شناخته شوید. تنها کافی است اطلاعات تماس و موقعیت مکانی کسب و کار خود را ثبت کنید. این کار باعث می شود افرادی که به حوزه کاری شما نیاز دارند شما را به راحتی بر روی نقشه پیدا کنند.
این کار نه تنها شما را به نزدیک یک میلیون کسب و کار دیگر ملحق می‌کند بلکه باعث می‌شود شانس آن را داشته باشید که به عنوان یک مدیر کسب و کار که در این شرایط در حال حفظ کار خود می باشد به عنوان کسب و کار برگزیده میز انتخاب شوید.


مطلب پیشنهادی: آموزش ثبت کسب و کار در سامانه میز


تبلیغات و برندسازی

حتما با اهمیت تبلیغات و برند سازی برای جذب مشتری و بیش تر شدن اعتماد مشتریان قبلی خود آگاه هستید. این تبلیغات هستند که برای بقای یک کسب و کار می‌توانند مفید باشند.
علاوه بر تبلیغات در خود اپلیکیشن که با ثبت موقعیت مکانی کسب و کار و شماره تلفن ممکن است، اپلیکیشن میز می‌تواند برای کسب و کار های گوناگون پکیج‌های تبلیغاتی متنوعی ایجاد کند تا با توجه به نیازشان به آن‌ها کمک کند. این پکیج ها برای کسب و کار ها بر اساس نوع آن‌ها که به ارائه خدمات، محصولات و اپلیکیشن‌ها تقسیم می‌شود می‌توانند شخصی سازی شوند.

همکاری با استارتاپ های کوچک

استارتاپ‌ها کلید حل مشکلات زیادی شده اند و نیاز به حمایت و اطلاعات یا دیتا هایی برای رشد خود دارند. این کسب و کارهای بر پایه حل مسئله باید بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند. اپلیکیشن جامع میز با همکاری بر پایه API بین استارتاپ‌ها (Integrate Startup) قصد همکاری با استارتاپ‌های مختلف را دارد و شما می‌توانید از این خدمت برای استارتاپ خود استفاده کنید.

اشتراک‌گذاری

کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستم و در حوزه استارتاپ‌های آی‌تی فعالیت می‌کنم. شروع کاری من با تولید محتوا در زمینه گردشگری و برندینگ شروع شد و تصمیم گرفتم یه پیشرفتی تو زندگی خودم ایجاد کنم این شد که در سال 1397 به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ دانش بنیان آریانا فعالیت حرفه‌ای خودم رو شروع کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *