20 April, 2024
بازاریابی موفق کسب و کار

بازاریابی موفق کسب و کار

اجاره فضای تبلیغاتی

 

هنگامی که در بازار رقابتی امروز قصد پیشتازی از رقبا را دارید، باید یک گام جلوتر از بقیه باشید. تهیه لیست‌های کسب‌وکار یکی از اقداماتی است که باید برای موفقیت آن را تهیه و مطابق این اصول پیشروی کنید. بازاریابی در فضای مجازی بخش دیگری از کار شماست که موفقیت را تضمین نمی‌کند اما به سوی موفقیت گامی بزرگ برخواهید داشت.


اگر شما در دنیای کسب‌وکار رقابتی شدید کار می‌کنید و به نتایجی که می‌خواهید برای آن نیاز دارید، باید میزان بازدیدهای وبسایت خود را در موتورهای جستجو ببینید. بازاریابی برای کسب‌وکار یک کار عاقلانه است.
اکنون وبسایت شما برای ارائه به مشتریان و شروع یک بازاریابی و کسب‌وکار آماده است. نکته اساسی در این خصوص توجه به SEO آن است. در حال حاضر و پیش از این‌ها شما نیاز دارید که یک سایت مقتدر و جذاب داشته باشید تا از این طریق بتوانید بازاریابی کنید. به طور کلی بازاریابی کسب‌وکار در خصوص فروش بیشتر است و تنها خواندن مقالاتی راجع به SEO کافی نیست. بلکه شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار نیاز به بازاریابی خلاق و نوآورانه دارید. همچنین شما به لیست‌های کسب‌وکار و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نیاز دارید.

لیست‌های کسب‌وکار به عنوان یک فرم بازاریابی کسب‌وکار

تهیه لیست‌های کسب‌وکار در حقیقت کمی کار پیچیده‌ای است. شما می‌توانید این لیست‌ها را به صورت صحیح و کامل درست کنید. توجه داشته باشید که ممکن است با کمی سهل انگاری و عدم تهیه درست لیست‌ها، آنها را از دست دهید. کلید استفاده از لیست‌های کسب‌وکار به عنوان یک بازاریابی کسب‌وکار جلب توجه درست مشتری است. این مهم زمانی به دست می‌آید که کسب‌وکار شما در دایرکتوری کسب‌وکار در حال رشد در بازار باشد. همچنین قابلیت جستجو را برای مشتری چه از طریق محصولات و یا خدمات داشته باشد. اگر لیست کسب‌وکار شما به طور درست تهیه شده باشد و به صورت درست در اختیار مخاطب قرار گیرد می‌تواند حتی در یک شب میزان بازدید کنندگان و خریداران شما را دچار تغییرات زیادی کند.

چرا لیست‌های کسب‌وکار گاهی ثابت می‌کنند بیهوده هستند؟

به عنوان یک قاعده کلی، لیست‌های کسب‌وکار به عنوان یک بازاریابی اینترنتی می‌توانند حق کسب‌وکار را به سمت Niche Marketها (نیچ مارکتینگ یک استراتژی کارآمد برای کسب‌وکارهای کوچکی است که می‌خواهند با صرف بودجه کم، محصول یا خدماتشان را به بخش خاصی از بازار معرفی کرده، به فروش برسانند و شانس خود را برای زنده ماندن در رقابت با شرکت‌های بزرگ افزایش دهند) ببرند، اما در بعضی مواقع دایرکتورهای کسب‌وکار موفق به ارائه نتایج نیستند. دلیل آشکاری که در بالا ذکر شد به این خاطر است که شما باید به دایرکتوری بهترین کسب‌وکارهایی که در موتورهای جستجو قرار می‌گیرند نزدیک شوید. اشتباه بسیاری از صاحبان کسب‌وکار آنلاین هنگام کسب‌وکار این است که بسیاری از محتویات سایت را از سایت‌های دیگر و از دایرکتوری‌های دیگر می‌گیرند و آن را استفاده می‌کنند.
هر فهرست کسب‌وکار، پنجره‌ای متمایز از فرصت‌هایی است که می‌تواند کسب‌وکار شما را معرفی و عرضه کند و این شما هستید که باید این فرصت‌ها را محکم با هر دودست بگیرید. در بازاریابی کسب‌وکار هیچ راه آسان و کوتاهی وجود ندارد و شما باید کار را درست و به موقع انجام دهید. هنگام استفاده از لیست‌های کسب‌وکار سعی کنید از لینک‌های زیادی برای توضیحات اضافی کسب‌وکار خود استفاده کنید. هرچه بیشتر لینک داشته باشید، بیشتر می‌توانید دیده شوید. مطالب اصلی را با کلمات کلیدی مرتبط کسب‌وکار خود بنویسید. این کار باعث بهتر دیده شدن شما می‌شود.
اگر شما بتوانید کار را به درستی انجام دهید در نتایج مستقیم جستجو بازدید بیشتری از سوی موتورهای جستجو خواهید داشت و جایزه‌ای که به شما از طرف این موتورها تعلق می‌گیرد در رتبه بالاتر از نتایج موتور جستجو است.

مزایای لیست‌های کسب‌وکار به عنوان یک فرم بازاریابی

لیست‌های کسب‌وکار مزایای زیادی دارند که یکی از دیگری مهم‌تر است. قرار است با همدیگر با آنها آشنا شویم.

  • لیست‌های کسب‌وکار در مکان‌های مناسب، دید آنلاین شما را افزایش می‌دهد. افزایش تعداد کسانی که با کسب‌وکار شما مواجه می‌شوند رابطه مستقیمی با تعداد بازدیدکنندگان خواهد داشت. به طور کلی یک دایرکتوری کسب‌وکار حاوی اطلاعاتی است که خواننده به دنبال آنها است و این اهمیت خاصی دارد، چرا که اگر ندانند چه کسی هستید و چه چیزی را ارائه می‌کنید، خرید نمی‌کنند (مخاطب شما نخواهند بود).
  • در دنیای کسب‌وکار امروز، رقابت شدیدی در بیشتر بازارها وجود دارد، بنابراین اصلا شما به چه منظوری بازاریابی می‌کنید؟ چرا که بدست آوردن سود آسان نیست. در حقیقت، این موضوع بیشتر می‌تواند به چالش کشیده شود. شما می‌توانید از فهرست کسب‌وکارهایی که دارید بهترین نام را برای کسب‌وکار خود برگزینید و این مسئله با کامل بودن فهرست شما ارتباط مستقیم دارد.
  • در حال حاضر هزینه‌های کسب‌وکارها بسیار بالا است و روز به روز نیز می‌تواند بیشتر شود، اما این موضوع را به یاد داشته باشید بازاریابی برای کسب‌وکار می‌تواند هزینه‌برتر و بیشتر نیز باشد. لیست‌های کسب‌وکار یک روش نسبتا ارزان و موثر برای بدست آوردن بازاریابی می‌تواند باشد.
  • مزیت دیگر لیست‌های کسب‌وکار نسبت به سایر راه‌ها این است که به طور مثال در رسانه‌های مکتوب مانند روزنامه هنگامی که چاپ صفحات و مطالب می‌شود دیگر جایی برای تغییر نیست و اگر شما اشتباهی را مرتکب شوید فقط در صورت چاپ مجدد می‌توانید اشتباه خود را تا حدودی جبران کنید. اما در تهیه فهرست کسب‌وکار آنلاین شما هروقت و هر زمانی که احتیاج باشد می‌توانید فهرست خود را به روز و یا تغییراتی را در آن اعمال نمایید.
  • طبق یک تحقیق، در دنیای امروز بیش از هفتاد درصد جستجویی که در وب توسط کاربران صورت می‌گیرد، در حوزه کسب‌وکارها و علل و مشکلات آن است. مردم یا کاربران می‌توانند در هر زمانی از شبانه روز و هر مکانی مانند خانه، مدرسه، محل کار به بسیاری از اطلاعات ارتباطی کسب‌وکارهای مختلف دسترسی پیدا کنند. طبق یک آمار مشخص شد در هر ثانیه بیش از 640 جستجوی محلی در اینترنت انجام می‌شود و با تمام این صحبت‌ها می‌توان نتیجه گرفت

ایجاد دایرکتوری کسب‌وکار محلی، یک مکان عالی برای شروع بازاریابی کسب‌وکار است

  • هنگامی که فهرست کسب‌وکار خود را تهیه می‌کنید باید حواستان باشد تا کلمات کلیدی مناسب و موثری را انتخاب کنید. چرا که به این وسیله رتبه‌بندی موتور جستجو برای شما بهبود پیدا می‌کند و این کار باعث بهتر دیده شدن شما خواهد شد. بهتر دیده شدن و بهبود CEO سایت موجب می‌شود مشتریان بیشتری به سراغ شما بیایند و جذب محتوای کسب‌وکار آنلاین شما شوند. یکی دیگر از مزایای لیست‌های کسب‌وکار آنلاین که موجب برقراری ارتباط بیشتر و در نتیجه آن مشتری می‌شود این است که لینک‌های ورودی بیشتری به وب سایت شما داشته باشد و به این ترتیب افزایش رتبه سایت شما موجب بهتر دیده شدن شما خواهد شد.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چگونه می‌تواند کمک کند؟

بهتر است با یک سوال شروع کنیم و یا حتی یک فرضیه. آیا شما صاحب وب سایتی هستید که پول شما را به راحتی خرج می‌کند؟ فرضیه یا سوال ما شکل گرفت. حالا اینطور پیش می‌رویم که صاحب یک کسب‌وکار آنلاین اعلام می‌کند که بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی به او کمک کرده تا ترافیک سایت خود را بالا ببرد و از این طریق محصولات خود را به فروش برساند و در نهایت صاحب یک رشد استثنائی در کسب‌وکار شده است. اگر فیس بوک و توئیتر را در نظر بگیریم و تمام نظرات و اتفاقاتی که در این دو شبکه رخ می‌دهد را به صورت 24 ساعته زیر نظر داشته باشیم بازهم به همه آنچه می‌خواهیم دست پیدا نکرده‌ایم.
بازاریابی رسانه‌های اجتماعی دیگر بسیار بیشتر از این‌ها است. یکی از ابزاری که شما شاید به راحتی از کنار آن می‌گذرید، وبلاگ است. وبلاگ نویسی امروز یک شکل برجسته بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است که توسط یک سوم از شرکت‌ها در جهان استفاده می‌شود.
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اغلب به صورت تصویری است و از دو چیز تشکیل شده. یکی روند عمومی با استفاده از اطلاعات منتشر شده بازار و دیگر آمار دولتی یا گزارش‌های پرداخت شده از بازار ارائه دهندگان تجاری.
مخاطبان یا مشتریان و سوابق فروش نیز می‌تواند یک منبع بازاریابی رسانه‌ای برای کسب‌وکار بزرگ باشند که تنها به اعتبار کسب‌وکار شما در چشم انداز مشخصات مشتری شما کمک می‌کند.
می‌دانیم که لیست‌های کسب‌وکار می‌تواند برای شما به عنوان یک نوع بازاریابی کسب‌وکار عمل کند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، از سوی دیگر دارای مزایای متمایز زیر است:

  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شاید ساده‌ترین راه از بازاریابی کسب‌وکار باشد، زیرا تقریبا طبیعی به نظر می‌رسد. شما بدون یک الگوی قابل تشخیص، لینک‌های مختلف را به سایت خود اضافه می‌کنید و از این طریق وبسایت خود را به مخاطبان بزرگ و سراسر جهان به صورت رایگان عرضه می‌کنید. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی هنگامی که با موفقیت انجام شد، منبع ترافیک وب شما را که در حال حاضر یک سایت موفق به شمار می‌آید در جستجوهای مختلف در بالای نتایج جستجو نمایش می‌دهد. بدون تردید، رسیدن به این نقطه به هیچ عنوان آسان نیست اما با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، افزایش ترافیک وب سایت شما تضمین شده است، هرچند یک نقشه راه استراتژیک تا در رسیدن به این مکان نیاز دارید.
  • تمام این مراحل را یک شخص مانند خودتان می‌تواند انجام دهد، البته اگر محدودیت زمان نداشته باشید.
  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به تلاش‌های دیگر شما متکی است. این کار یک کار مستقل است که با کارهای دیگری که ممکن است برای افزایش ترافیک انجام دهید کاملا فرق می‌کند.
  • دنیای کسب‌وکار رقابتی امروز کاملا بی‌رحمانه است. نیاز مرسوم شما برای جلوگیری از بازی با استراتژی‌های بازاریابی مناسب و شاید قابل تشخیص است. در کنار لیست‌های کسب‌وکار در دایرکتوری‌های پیشروی کسب‌وکار، شما باید در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی سرمایه گذاری کنید.

منبع: directory.ac

کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستم و در حوزه استارتاپ‌های آی‌تی فعالیت می‌کنم. شروع کاری من با تولید محتوا در زمینه گردشگری و برندینگ شروع شد و تصمیم گرفتم یه پیشرفتی تو زندگی خودم ایجاد کنم این شد که در سال 1397 به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ دانش بنیان آریانا فعالیت حرفه‌ای خودم رو شروع کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *