27 July, 2024
تبلیغات آنلاین

با بهترین روش های تبلیغات آنلاین آشنا شوید

اجاره فضای تبلیغاتی

 

از آن جایی که این روزها اینترنت به بخشی جداناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده است بستری بسیار مناسب برای تبلیغات کسب و کارها را فراهم شده است. افراد معمولا روزانه وقت بسیار زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت و یا بازی با موبایل هایشان می‌کنند. پس اصلا جای تعجب نیست که تبلیغات آنلاین این قدر با اهمیت باشد. این اهمیت گاهی تا حدی است که معمولا به گزینه اول کسب و کارها تبدیل می‌شود.
حتما خود شما هم با تبلیغات اینترنتی مواجه شده‌اید. گاهی آن‌ها برایتان جذاب بوده‌اند و گاهی هم برایتان مزاحمت ایجاد کرده‌اند. در هر صورت انواع مختلف تبلیغات اینترنتی، یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هدف جذب مشتریان بیش‌تر است. اگر در حال خواندن این مطلب هستید حتما کسب و کاری دارید که به دنبال یافتن بهترین روش تبلیغاتی برای آن هستید و یا صرفا خواستار آشنایی با این نوع از تبلیغات هستید. جزو هر کدام هم که باشید، این مقاله به شما برای آشنایی و انتخاب کمک بسیاری می‌کند. پس آن را از دست ندهید.

چرا تبلیغات آنلاین؟ مزیت آن چیست؟

در هر کار و روشی یک سری مزایا و معایب وجود دارد. این جا می‌خواهیم بدانیم مزایای تبلیغات اینترنتی و آنلاین نسبت به روش‌های قدیمی و سنتی چیست. 3 مورد از مهم‌ترین مزایای آن شامل موارد زیر می‌شوند.

ارزان‌تر و بیش‌تر دیده شوید

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که تبلیغات اینترنتی و آنلاین نسبت به روش‌های قدیمی و سنتی برای شما دارند هزینه‌های پایین آن‌ها است. برای مثال اگر بخواهید در سطح شهر بیلبورد بگیرید ماهانه برای هر متر مربع باید مبلغ هنگفتی را بپردازید. همچنین تبلیغات در تلویزیون به ازای هر دقیقه محاسبه می‌شود و بسیار پر هزینه است. اما در مقابل، با پرداخت هزینه‌های بسیار کم‌تر شما می‌توانید از فضای آنلاین برای تبلیغات خود استفاده کنید و صرفه جویی بسیاری در هزینه هایتان داشته باشید.
از طرفی با روشی مانند بیلبورد با پرداخت مبلغ هنگفت، شما تنها افراد محدودی که از آن منطقه تردد دارند را مورد هدف خود قرار می‌دهید و یا حتی مردم یک شهر. اما در فضای اینترنت این محدودیت‌ها وجود ندارد؛ یعنی تبلیغات شما را همه‌ی افراد در همه‌ی شهرها و منطقه‌ها می‌بینند و محدود به مکان، شهر و یا منطقه خاصی نیستید. این گونه است که شما با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ هم کمتر پرداخت می‌کنید و هم بیش‌تر دیده می‌شوید. چه چیزی بهتر از این؟

به راحتی نتایج کارتان را بسنجید

یکی دیگر از مزایای تبلیغات آنلاین قابلیت آن برای سنجش و اندازه‌گیری معیارهای شکست و یا موفقیت کمپین تبلیغاتی است. این مزیت فوق‌العاده مهم در روش‌های سنتی وجود ندارد. به عنوان مثال اگر از روش تبلیغات تلویزیونی استفاده می‌کنید از کجا می‌فهمید که تبلیغاتتان موفق عمل کرده است یا خیر؟ شاید بتوانید موفقیت آن را بر اساس افرادی که آن را مشاهده کرده‌اند بسنجید.
در تبلیغات اینترنتی همه چیز واضح و شفاف است. شما می‌توانید متوجه شوید چند نفر تبلیغ شما را بازدید کرده‌اند، چند نفر از آن ها روی تبلیغ کلیک کرده‌اند و وارد سایت شما شده‌اند، چند نفر فرآیند خرید را به طور کامل انجام داده‌اند و چند نفر در وسط راه منصرف شده‌اند. این اندازه گیری‌ها آمار و ارقام بسیار خوبی را به ما می‌دهند که می‌توانیم با استفاده از آن ها تبلیغات موثر‌تری را ایجاد کنیم و یا حتی برای هر دسته از افراد تبلیغات منحصر به فرد خودشان را داشته باشیم. این قابلیت اندازه گیری بسیار به شما کمک می‌کند تا نقطه ضعف‌های کسب و کارتان را برطرف کنید.

متناسب با هر فرد، تبلیغاتی شخصی سازی شده بسازید

امکان تبلیغات شخصی‌سازی شده در روش‌های سنتی و قدیمی وجود ندارد. مثلا اگر روش پخش تراکت را انتخاب می‌کنید برخی از افراد به خدمات شما علاقمند می‌شوند، برخی اهمیت نمی‌دهند و برخی هم خوششان نمی‌آید. شما نمی‌توانید تمایز این افراد را بفهمید و تشخیص دهید مشتری در کدام گروه قرار داشته است که متناسب با آن به او پیشنهادات ویژه بدهید و او را به یک مشتری وفادار برای کسب و کارتان تبدیل کنید.
اما در تبلیغات اینترنتی، کاملا مشخص و واضح است که مخاطبتان در کدام گروه قرار دارد و شما می‌توانید متناسب با آن در هر قسمت از بازدید او از سایت و صفحه‌تان پیام خاصی را نمایش دهید و در واقع تبلیغاتتان را شخصی سازی کنید. مثلا اگر در گروه افرادی قرار دارد که به تبلیغ شما اهمیتی نداده‌اند می‌توانید با پیشنهاد یک تخفیف برای او اهمیت و ارزش ایجاد کنید.
این مزایای فوق العاده تنها از طریق تبلیغات آنلاین برای شما فراهم می‌شوند. پس شاید تا کنون توانسته باشید اهمیت فراوان آن را تا حدودی درک کنید. بلاگ میز قصد دارد اکنون به توضیح برخی از روش‌های تبلیغات اینترنتی و آنلاین بپردازد تا متناسب با کسب و کارتان بهترین آن ها را انتخاب کنید.


مطلب پیشنهادی: راه‌هایی برای دیده شدن به کمک پلتفرم تبلیغات


انواع مختلف تبلیغات آنلاین را بیش‌تر بشناسیم

SEM؛ بازاریابی موتور جست و جو

هدف شما در این روش تبلیغ این است که در مدت زمان کوتاه تری افراد بیش‌تری با برند شما آشنا شوند و از وجود آن آگاه شوند. تمام آن چیزی که برای این روش نیاز دارید یک آگهی با عنوان جذاب، توضیحات و کلمه کلیدی مناسب است. انتخاب درست کلمات کلیدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که از طریق جست و جوی آن کلمه کلیدی تبلیغات و آگهی شما برای مخاطب به نمایش در می‌آید. هزینه این گونه تبلیغات بر اساس تعداد کلیکی که روی صفحه شما می خورد محاسبه می‌شود.
از محبوب‌ترین ابزار‌ها برای تبلیغات متناسب با موتور‌های جست و جو می‌توان به گوگل ادز اشاره کرد. در گوگل رقابت بسیار زیادی وجود دارد. از این رو برای برخی از کلیدواژه‌ها و کسب و کارها می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. در کنار گوگل ادز، بینگ ادز نیز وجود دارد که برای تبلیغات در موتور های جست و جوی بینگ ایجاد شده است و می توانید از آن استفاده کنید.

تبلیغات نمایشی

حتما تا کنون با این گونه از تبلیغات مواجه شده‌اید. تبلیغات نمایشی و بنری جزو رایج‌ترین تبلیغات هستند. سیستم‌های بسیار زیادی وجود دارند که در زمینه تبلیغات بنری به شما کمک می‌کنند. شما می‌توانید با عضویت در این سیستم‌ها و ثبت وب سایت و آگهی‌تان شروع به تبلیغ خودتان در سایت‌های همکار آنان کنید. هزینه این نوع از تبلیغات معمولا بر اساس کلیک و یا هر هزار نمایش محاسبه می‌شود.

تبلیغات در موبایل و اپلیکیشن‌ها

با این که بسترهای مختلفی به صورت تخصصی بر روی تبلیغات موبایل کار می‌کنند اما توصیه ما به شما این است که تمامی کمپین‌های تبلیغاتی‌تان را در فضای اینترنت با تبلیغات موبایل منطبق کنید. این روز‌ها معمولا افراد موبایل و یا تبلتی را در اختیار دارند که دائما به اینترنت متصل است. بنا به گزارش گوگل، از سال 2016 ترافیک موبایل‌های شخصی از کامپیوتر و لپ تاپ بیش‌تر شده است. اکنون کم تر کسی را می‌توانید پیدا کنید که تلفن همراه هوشمند نداشته باشد. پس اگر هنوز تصمیمی برای تبلیغات موبایل نگرفته‌اید بهتر است که به یکی از مهم‌ترین گزینه هایتان تبدیل شود. اپلیکیشن‌ها از موقعیت مکانی کاربران خود استفاده می‌کنند. از این رو تبلیغات شما برای مشتریان هدفتان در منطقه خاصی به نمایش در می‌آید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

همان طور که تلفن همراه و اینترنت به بخش مهمی در زندگی افراد تبدیل شده است در کنار آن شبکه‌های اجتماعی هم اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. معمولا استفاده افراد از موبایل هایشان برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. از طرفی این شبکه‌ها باعث می‌شوند که برند ما شناخته شده‌تر شود، مخاطبان جدیدی با ما آشنا شوند و برای ما تبدیل به مشتریانی وفادار شوند. تبلیغات شما در شبکه‌های اجتماعی باید بسیار هدفمند باشند.
از مهم‌ترین تبلیغات شبکه‌های اجتماعی می‌توان به تبلیغات فیسبوک، توییتر و لینکدین اشاره کرد. این شبکه‌ها فضای خاص تبلیغاتی خود را دارا می‌باشند و به شما برای ایجاد کمپین هایتان و دستیابی به اهدافتان کمک بسیاری می‌کنند. مهم‌ترین امکانی که این شبکه‌ها برای شما فراهم می‌کنند این است که می‌توانید مخاطبان خاص خود را هدف بگیرید. این شبکه‌ها کاربران را از طریق صفحاتی که دنبال می‌کنند و مطالبی که می‌خوانند، شناسایی می‌کنند و ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهند. متناسب با افزایش ترافیک، مشتریان شما هم بیش‌تر خواهد شد.

ریمارکتینگ

در این روش تبلیغ شما گروه خاصی از افراد را مخاطب تبلیغاتتان قرار می‌دهید. این افراد چه کسانی هستند؟ حتما می‌دانید تبدیل کردن مخاطبانی که در گذشته از سایت شما بازدید کرده‌اند به مشتری بسیار راحت‌تر از تبدیل افرادی است که هیچ گونه آشنایی قبلی با سایت و برند شما ندارند. ریمارکتینگ روشی از تبلیغات است که در آن تبلیغات شما برای افرادی که قبلا از سایت شما بازدید کرده‌اند نمایش داده می‌شود. این روش تبلیغات نه تنها به فروش شما بلکه به برند‌سازی شما هم کمک بیش‌تری می‌کند. چرا که برند شما را بار‌ها برای افراد خاصی به نمایش می‌گذارد. بستر تبلیغاتی گوگل، خدمات ریمارکتینگ را هم در اختیار شما می‌گذارد و برای استفاده از آن شما نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید. تنها مانند قبل به ازای تعداد کلیک از شما مبلغی دریافت می‌شود.

تبلیغات ویدیویی

ویدیو معمولا برای کاربران رسانه‌ای بسیار سرگرم کننده است و برای آن وقت می‌گذارند. ساختن یک ویدیو جذاب با هدف و استراتژی تبلیغاتی می‌تواند بسیار موثر باشد. معمولا شرکت‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند. همان طور که می‌دانید یوتیوب بزرگ‌ترین بستر ویدیویی است که پیش از نمایش ویدیو به کاربر امکان نمایش تبلیغات را به شما می‌دهد. استفاده از یوتیوب علاوه بر تبلیغات می‌تواند به بهبود سئو سایتتان هم کمک کند. به علاوه شما می‌توانید از کاربران سایت‌هایی مثل یوتیوب، آپارات و … استفاده کنید و آن ها را تبدیل به مشتریانی وفادار بکنید. همچنین به طور مستقیم ترافیک سایتتان را بالا ببرید.
روش‌های تبلیغاتی آنلاین تنها محدود به این موارد نمی‌شوند اما همان طور که دیدید گوگل نقش مهمی را در تبلیغات اینترنتی ایفا می‌کند و معمولا کسب و کار‌ها از خود گوگل برای تبلیغات استفاده می‌کنند. در تبلیغات کلیکی گوگل که این روزها بسیار محبوب شده است مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید انتخاب درست کلمات کلیدی است. در واقع کلمات کلیدی تعیین کننده موفقیت یا شکست تبلیغات کلیکی شما هستند. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرا کلمات کلیدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند؟

انتخاب درست کلمات کلیدی نقشی حیاتی در موفقیت تبلیغات کلیکی شما دارد. کلمات کلیدی، آن واژه‌ها و یا عباراتی هستند که کاربر برای رسیدن به خواسته‌اش در اینترنت سرچ می‌کند. شما باید برای رسیدن به هدف‌فروش بیش‌تر، تمامی کلمات کلیدی و عباراتی که به ذهن کاربر خطور می‌کند را از قبل پیش بینی کنید. اگر بدانید مخاطب برای رسیدن به خواسته‌اش و برای برطرف کردن نیازش چه عباراتی را جست و جو می‌کند به راحتی می‌توانید در نتایج گوگل برای او ظاهر شوید. استفاده از کلمات کلیدی هم خانواده و هم معنی هم می‌تواند ترافیک بسیار زیادی را به سمت سایت شما سرازیر کند.
همان طور که می‌دانید، در دنیای دیجیتالی امروز دیگر نمی‌توان تنها با شیوه‌های سنتی و قدیمی به تبلیغات پرداخت. اگر شما از فضای اینترنت برای رشد بیش‌تر کسب و کارتان استفاده نکنید رقیبان شما این کار را خواهند کرد و کاربران این بستر را به سوی خود جذب می‌کنند. پس تبلیغات آنلاین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد که لازمه هر کسب و کاری است تا روش‌های مختلف آن را در کمپین‌های تبلیغاتی لحاظ کند.
مردم بسیار بیش‌تر از گذشته برای پیدا کردن خواسته‌ها و تامین نیاز هایشان از اینترنت استفاده می‌کنند. این استفاده روز به روز در حال افزایش است. حواستان باشد که از این روند پیشرفت اینترنت و تکنولوژی عقب نمانید. به علاوه مزیت‌هایی که این فضا برای شما فراهم می‌کند فوق العاده هستند. دیگر مانند گذشته نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا برای تبلیغات ندارید. شما در هر مرحله‌ای از کسب و کار هم که باشید می‌توانید از این روش تبلیغات بهره ببرید.

منبع: بلاگ میز

اشتراک‌گذاری

کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستم و در حوزه استارتاپ‌های آی‌تی فعالیت می‌کنم. شروع کاری من با تولید محتوا در زمینه گردشگری و برندینگ شروع شد و تصمیم گرفتم یه پیشرفتی تو زندگی خودم ایجاد کنم این شد که در سال 1397 به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ دانش بنیان آریانا فعالیت حرفه‌ای خودم رو شروع کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *