19 April, 2024
تبلیغات هدفمند آنلاین

تبلیغات هدفمند چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

اجاره فضای تبلیغاتی

 

تبلیغات یکی از اصلی ترین عوامل مؤثر در رشد و پیشرفت هر کسب و کاری محسوب می شود، اما گاهی با وجود پرداخت هزینه های فراوان در امر تبلیغات، نمی توان به نتیجه ی دلخواه دست یافت. برای رفع این مشکل، تبلیغات هدفمند بهترین روشی است که به صورت سنتی و مدرن قابل اجرا می باشد.
تبلیغات هدفمند با تحلیل مشتریان و آنالیز بازار، بهترین روش های تبلیغاتی را برای جذب مشتری ارائه می دهد. برای بازدهی بیشتر تبلیغات و نهایت استفاده از آن باید به این موضوع تخصصی تر نگاه کرد. در ادامه به توضیحات بیشتری پیرامون تبلیغات می پردازیم.

انواع تبلیغات هدفمند

تبلیغات تأثیر بسیاری در شناخت یک برند و جذب مشتری دارد و زمانی مؤثر واقع می شود که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده باشد. تبلیغات هدفمند به دو روش سنتی و مدرن انجام می شود. روش های سنتی شامل ثبت آگهی در روزنامه، پخش تراکت و بیلبوردهای تبلیغاتی است که استفاده از این روش هر روز کم رنگ تر می شود و درصد متقاضیان تبلیغات سنتی، در حال کاهش است. اصلی ترین بعد تبلیغات هدفمند، به تبلیغات مجازی یا تبلیغات آنلاین اشاره دارد. با توجه به افزایش کاربران شبکه های اجتماعی، در حال حاضر تبلیغات مجازی بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داده است و بهترین روش تبلیغاتی محسوب می شود.

تحلیل و شناخت بازار هدف

تحلیل و شناخت بازار هدف

تحلیل و شناخت بازار هدف

اولین گام در جهت دستیابی به تبلیغات هدفمند، بررسی بازار هدف می باشد. بازار هدف به معنی اجتماعی از مخاطبان مورد نیاز هر کسب و کار است، به طور مثال اگر حرفه ی شما فروش اسباب بازی و وسایل مربوط به کودکان است بدون شک اکثر مخاطبان شما خانم ها هستند.
تبلیغات بر روی بیلبوردها برای تمامی افراد، با هر سن و جایگاهی انجام می شود. در واقع ممکن است هزاران نفر، از تبلیغات بیلبوردی شما بازدید کنند در حالی که تنها درصد کمی از آن ها مخاطبان شما باشند و مشخص نیست که از این درصد کم چه تعدادی به مشتریان شما می پیوندند. امروزه شبکه های مجازی این فرصت را به وجود اورده اند تا شما بتوانید به صورت مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. بدون شک جذب مشتری از میان مخاطبان راه آسان تری نسبت به جذب مشتری از میان عموم مردم می باشد.


مطلب مرتبط: با بهترین روش های تبلیغات آنلاین آشنا شوید


مهم ترین ویژگی های تبلیغات هدفمند

با توجه به اهمیت فضای اینترنت در تبلیغات و بازدهی این فضا، بهترین راه، تبلیغات مجازی است. بنابراین اگر قصد تبلیغ در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی را دارید باید پس از شناخت مخاطبان، به موارد و نکات فراوانی توجه کنید. برخی از این موارد عبارتند از:

  • محتوایی که پیرامون محصولات نشر می شود، علاوه بر توضیحات لازم درباره ی محصول باید به ارزش های محصول نیز توجه کند، زیرا مشتریان به دنبال ارزش ها هستند.
  • استفاده از محتواهای تصویری در کنار محتواهای متنی بیشترین بازخورد را دارد.
  • محتوای ایجاد شده باید براساس نوع مخاطب، نیاز و شرایط سنی او باشد.
  • ارزیابی تبلیغات به صورت مداوم می تواند در دستیابی به نتایج مطلوب تأثیرگذار باشد.
  • تبلیغات مجازی باید در هر زمان و مکانی قابل دسترس باشند.
  • تبلیغات باید در مخاطب احساس خوب ایجاد کند.
  • تبلیغات آنلاین باید دارای جذابیت و زیبایی های ظاهری باشد.
  • و …

مزایای تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین

یکی از اصلی ترین مزیت های تبلیغات آنلاین، هزینه ی پایین این روش تبلیغاتی است. در این روش شما می توانید با حداقل هزینه بیشترین نتیجه را از آن خود کنید. نکته ی بعدی دسترسی آسان به بازار هدف در تبلیغات آنلاین می باشد. تبلیغات اینترنتی به هیچ مکان و زمانی وابسته نیست و امکان بازدید از آن بسیار بیشتر از تبلیغات سنتی می باشد.
همچنین با توجه به استقبال مخاطبان از فضاهای مجازی، فرآیند تبلیغاتی در این فضا بسیار سریع تر و آسان تر پیش می رود و به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطب، تبلیغات مجازی را می توان به سهولت ارزیابی نمود. بعلاوه با نظارت لحظه ای می توانید از آمار تعداد بازدیدکنندگان تبلیغات خود آگاه شوید.

آشنایی با میز

آشنایی با میز

آشنایی با میز

میز یک سامانه در قالب راهنمای کسب و کارها براساس نقشه می باشد یا به عبارتی یک نقشه راهنمای دیجیتال شهری است که امکان نمایش تمامی مکان های مورد نظر شهرهای ایران را دارا می باشد. همچنین کسب و کارها می توانند برای تبلیغات برند و محصولات خود از این پلتفرم به صورت رایگان استفاده نمایند.
استارتاپ میز دارای یک نوع زیرساخت اختصاصی و نرم افزاری پیشرفته است به طوری که در سال 97 موفق به دریافت گواهی از شرکت‌های دانش بنیان شده است. یکی از مهم ترین اهداف میز، کمک به پیشرفت کسب و کارها در شرایط کنونی بازار می باشد.


مطلب مرتبط: آموزش ثبت کسب و کار در سامانه ميز


متاسفانه با توجه به اقتصاد این روزها، حفظ یک کسب و کار امری دشوار است، پلتفرم میز با امکان تبلیغ رایگان این فرصت را در اختیار کسب و کارها قرار داده است تا بتوانند محصولات و خدمات خود را برای عموم به اشتراک بگذارند. افزون بر این، اپلیکیشن میز در نظر دارد تا با برگزاری یک رقابت، بهترین کسب و کار را معرفی کند. شما نیز می توانید با نصب اپلیکیشن میز و ثبت کسب و کار خود در این رقابت جذاب شرکت کنید.
شما می توانید با دعوت دوستان و مشتریان خود از آن ها بخواهید که با اعلام نظر خود نسبت به کسب و کارتان، شما را در این رقابت همراهی کنند. از دیگر خدمات اپلیکیشن میز، قرعه کشی های ماهانه به منظور تقدیر ازکاربرانی است که بیشترین فعالیت را در میز به خود اختصاص داده اند.

با توجه به وضعیت رکود بازار و افزایش رقبا، شرایط حفظ و بقای کسب و کارها کمی دشوارتر از گذشته می باشد. بنابراین شما برای بهتر دیده شدن و کسب سهم مشخصی از بازار نیازمند تبلیغات هدفمند می باشید. طبق موارد ذکر شده در حال حاضر بهترین راه برای داشتن جایگاه مناسب، استفاده از تبلیغات مجازی یا تبلیغات آنلاین است. پلتفرم میز می تواند شما را برای رسیدن به هدف دلخواهتان یاری کند.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستم و در حوزه استارتاپ‌های آی‌تی فعالیت می‌کنم. شروع کاری من با تولید محتوا در زمینه گردشگری و برندینگ شروع شد و تصمیم گرفتم یه پیشرفتی تو زندگی خودم ایجاد کنم این شد که در سال 1397 به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ دانش بنیان آریانا فعالیت حرفه‌ای خودم رو شروع کردم.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *